تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1044
  • بازدید دیروز : 4294
  • بازدید کل : 996844

رابطه تصویر سازی با مفهوم گرایی در فرایند تصویر متحرک


رابطه تصویر سازی با مفهوم گرایی در فرایند تصویر متحرک

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

فصل اول: کلیات طرح

1- 1 بیان مسئله..3

1-2 اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه ی انتخاب آن ..3

1-3 اهداف تحقیق....4

1-4 سوالات یا فرضیات تحقیق ..5

1-5 چهار چوب نظری تحقیق ..............................................................................................................5

1-6 روش تحقیق ...................................................................................................................................6

1-7 پیشینه پژوهش .............................................................................................................................6

1-8 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات .....................................................................................................6

1-9 واژگان کلیدی ..................................................................................................................................6

فصل دوم- کانسپتآرت و دیزاین

2-1 تاریخچه- تاریخچه و تعریف کانسپت و دیزاین..................................................................................7

2-2 دیزاین- ایجاد ارتباط و تعیین ساختار واحدگرافیکی میان عناصر .....................................................10

2-3 طراحی فضا........................................................................................................................................15

2-4 طراحی کاراکتر...................................................................................................................................19

2-5 تخیل اساطیری در انیمیشن...................................................... .........................................................36

2-6 شخصیت قهرمان..............................................................................................................................48

2-7 هنر" انیمیشن کارخانه ی هیولا ها "..................................................................................................57

2-8 فیلم نامه..............................................................................................................................................79

2-9 فیلم نامه ی مصور...............................................................................................................................81

فصل سوم-تکنولوژی و عرصه ی دیجیتال

3-1 نگه داشتن تاریخ................................................................................................................................89

3-2 کامپیوتر و جادوگر زمان...................................................................................................................94

2-3 از ایده تا اجرا.................................................................................................................................... 98

فصل چهارم هنرمندان

4-1 برونو بزتو.................................................................................................................................101

4-2 دیلن کول.................................................................................................................................103

4-3 رب راپل.................................................................................................................................109

4-4 سهیل دانش اشراقی .................................................................................................................118

نتیجه گیری ......................................................................................................................................121

فهرست منابع ...................................................................................................................................137

گزارش کار عملی ...........................................................................................................................140

 مقدمه

تولید و ساخت یک محصول در غالب تصویر متحرک اعم از فیلم، انیمیشن، گیم و... نیازمند طراحی اصولی و از پیش تعیین شده بر مبنای تصویر به منظور ایجاد ارتباط موثرتر میان تمامی بخش های سازنده و نیز توسعه و بهبود روند کار دارد. تصاویر طراحی شده بر این مبنا «کانسپت آرت» نامیده می شود.

کانسپت آرت[1]، شاخه ای از تصویر سازی است و واضح است که هر اثر بصری مفهوم گرا و قابل نمایش به شیوه های گوناگون را می توان کانسپت آرت به حساب آورد. اما محقق سعی دارد آن بخش از هنر مفهومی که هدف اصلی آن توصیف بصری از یک ایده، تصویر، فیلم نامه و مواردی از این قبیل به منظور ساخت یک اثر تصویری متحرک است را مورد پژوهش قرار دهد و نیز با توجه به داشتن زمینه لازم و علاقه شخصی بر آن شده که موضوع رساله حاضر را به «رابطه تصویر سازی با مفهوم گرایی در فرایند تصوبر متحرک» اختصاص دهد.

«هنر در تکنولوژی رقابت می کند و تکنولوژی به هنر الهام می بخشد.» عرصه ساخت محصولات تصویری متحرک مخصوصا انیمیشن در سرزمین ما پیشرفت قابل توجهی نسبت به گذشته تا به امروز داشته است. اما از زمان ورود آن به عرصه هنر دیجیتال دیری نمی پاید و شایان ذکر است که شاید هنوز تعریف درست و روشنی از کانسپت آرت به عنوان بخش مهمی در تولید تصویر متحرک وجود ندارد و اغلب یکی از مشکل ترین قسمت های مربوط به تولید، ایجاد تصویری است که بتواند ایده حقیقی آن اثر را نمایش دهد.

با توجه به اهمیت این موضوع و به منظور شناخت بیشتر و بهتر این مهم، محقق این موضوع را برای رساله خویش در نظر گرفته است.

 کلیات طرح

1-1 بیان مسئله

تولید و ساخت یک محصول در غالب تصویر متحرک اعم از فیلم، انیمیشن، گیم و... نیازمند طراحی اصولی و از پیش تعیین شده بر مبنای تصویر به منظور ایجاد ارتباط موثرتر میان تمامی بخش های سازنده و نیز توسعه و بهبود روند کار دارد. تصاویر طراحی شده بر این مبنا «کانسپت آرت» نامیده می شود.

کانسپت آرت، شاخه ای از تصویر سازی است و واضح است که هر اثر بصری مفهوم گرا و قابل نمایش به شیوه های گوناگون را می توان کانسپت به حساب آورد. اما محقق سعی دارد آن بخش از هنر مفهومی که هدف اصلی آن توصیف بصری از یک ایده، تصویر، فیلم نامه و مواردی از این قبیل به منظور ساخت یک اثر تصویری متحرک است را مورد پژوهش قرار دهد و نیز با توجه به داشتن زمینه لازم و علاقه شخصی بر آن شده که موضوع رساله حاضر را به «رابطه تصویر سازی با مفهوم گرایی در فرایند تصوبر متحرک» اختصاص دهد.

1-2 اهمیت موضوع تحقیق و انگيزه انتخاب آن :

«هنر در تکنولوژی رقابت می کند و تکنولوژی به هنر الهام می بخشد.» عرصه ساخت محصولات تصویری متحرک مخصوصا انیمیشن در سرزمین ما پیشرفت قابل توجهی نسبت به گذشته تا به امروز داشته است. اما از زمان ورود آن به عرصه هنر دیجیتال دیری نمی پاید و شایان ذکر است که شاید هنوز تعریف درست و روشنی از کانسپت آرت به عنوان بخش مهمی در تولید تصویر متحرک وجود ندارد و اغلب یکی از مشکل ترین قسمت های مربوط به تولید، ایجاد تصویری است که بتواند ایده حقیقی آن اثر را نمایش دهد.

با توجه به اهمیت این موضوع و به منظور شناخت بیشتر و بهتر این مهم، محقق این موضوع را برای رساله خویش در نظر گرفته است.

1-3 هدفهاي تحقیق

هدف از تحقیق حاضر ، همانطور که از نام آن پیداست بررسی و پژوهش در مورد رابطه تصویر سازی با مفهوم گرایی در غالب تصویر متحرک در تعریفی جامع و دقیق است به طوری که بتوان گامی موثر در جهت بهبود فرایند نهایی کار برداشت.

در این راستا نمی توان تاثیری که هتر دیجیتال و پیشرفت تکنولوژی در کیفیت، جذابیت و سرعت در این زمینه گذاشته است را نادیده انگاشت.

1-4 سوالات يا فرضيه هاي تحقيق

پرسش های این پژوهش عبارتند از :

1- وجود کانسپت در خلق یک مجموعه تصویری متحرک تا چه اندازه مهم است و در صورت نبودن آن چه مشکلاتی در مراحل ساخت یک اثر به وجود می آید؟

2- آیا یک تصویر ساز تنها با تکیه بر دانش خود می تواند در ساخت یک اثر متحرک، به عنوان یک پدید آوردنده در بخش کانسپت آرت، سودمند واقع شود؟

3- آیا تکنولوژی دیجیتال برای بخش مربوط به کانسپت ساخت تصویر متحرک صرفا وجه ابزاری دارد یا وسیله ای است که علاوه بر تکنیک ، به بهبود روند تولید و انتقال مفاهیم کمک می کند؟

4- تکنیک های مختلف در کانسپت تصویر متحرک چه تاثیری در شیوه ارائه ی آن دارد؟

با توجه به پرسش های فوق فرضیه های زیر مطرح می شود :

1- نیاز به حضور کانسپت همیشه ضروری نیست. در واقع این مسئله با موضوع خطی داستان تصویر متحرک رابطه مستقیم دارد و بیشتر از همه برای موضوعاتی همچون علمی تخیلی، خیالی و فانتزی استفاده می شود. این حضور باعث می شود که خط مشی ساخت از همان ابتدا مشخص شود تا بخش های دیگر تولید بتوانند با تکیه بر آن کار خود را پیش ببرند.

2- این زمینه وجود دارد که اکثر مردم تفاوت بین کانسپت آرت و تصویر سازی را نمی دانند، بله آنها هردو تصویری ایستا از موضوع هستند اما تفاوت در معنی، مقصود و مخاطب است. تصویر ساز با تمام مهارتی که دارد همیشه نمی تواند به عنوان یک کانسپت آرتیست ظاهر شود چراکه یک تصویر ساز اغلب نمی تواند در واقعیت حضور داشته باشد و دید مخصوص به خود را دارد، این در حالی است که آنچه که برای یک کانسپت آرتیست اهمیت دارد این است که ساختار ها بی نقص و قابل تشخیص و دارای فضایی صحیح و منطقی باشد.

3- در سال های اخیر کانسپت آرت پیوند بسیار عمیقی با تکنولوژی از لحاظ ابزاری چه نرم افزار و چه سخت افزار برقرار کرده است. تا قبل از این از شیوه های دستی و سنتی استفاده می شد اما با روی کار آمدن این ابزار ها، کانسپت آرتیست قادر شد تا با مهارت خود و بهره گیری از این تکنولوژی کار خود را همچون بوم نقاشی به نمایش گذارد. به طبع استفاده از این صنعت خارق العاده در کیفیت، جذابیت و سرعت تاثیر بسزایی دارد.

4- استفاده از تکنیک های مختلف ارتباط مستقیم با موضوع و حجم کار با توجه به زمان ساخت دارد.

1-5 چهارچوب نظری تحقيق :

تعریف دقیق و جامعی از کانسپت آرت در ساخت تصویر متحرک

شناخت سبک و تکنیک و دیگر مراحل پیش از تولید یک اثر بصری در غالب تصویر متحرک

بررسی نحوه تاثیر پذیری کانسپت آرت از هنر دیجیتال در شیوه ارائه ی اثر و مقایسه آن با روش های سنتی

بررسی کانسپ آرت و جایگاه آن در کشور های توسعه یافته و مقایسه آن با آثار خلق شده در این زمینه در ایران

1-6 روش تحقیق :

جمع آوری مطالب بنیادی ، علمی و تئوریک رساله ، به روش کتابخانه ای صورت می پذیرد . اما جمع آوری نمونه های مطالعاتی برای بخش تجزیه ، تحلیل های تصویری و توصیفی به روش کتابخانه ای ومکاتبات و مصاحبه با اشخاص به نام و فعال در این عرصه تصویری صورت می پذیرد.

1-7 پیشینه پژوهش :

در جستجوهای صورت گرفته ، و با توجه به معاصر بودن موضوع مورد پژوهش و تا حدی عدم شناخت کافی در این مبحث در

سرزمین ما ، این مسئله هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است لذا منابع مورد پژوهش بسیار اندک و محدود به منابع لاتین می باشد. سرفصل های ارائه شده بر اساس منابعی از این دست صورت گرفته است.

1-8 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

بررسی نقش کانسپت آرت در فرایند تصویر متحرک–بررسی تاثیرات صنعت دیجیتال بر کانسپت آرت در مرحله پویا نمایی بررسی تفاوت های میان تصویر سازی و کانسبت آرت

1-9 واژه هاي كليدي :

انیمیشن، مفهوم، دیجیتال، تصویر متحرک، استوری بورذ، اسطوره ، نمایش، کانسپت آرت، کاراکتر

پویانمایی

کانسپت آرت و دیزاین

2-1 تاریخچه و تعریف کانسپت آرت و دیزاین

همانطور که گفته شد هر تجسم بصری دارای مفهوم که ایده ها و تصورات ذهن آدمی را به معرض نمایش می گذارذ می توان کانسپت آرت به شمار آورد. بنا به این تعریف شاید بتوان کانسپت آرت را در زمان نخستین جلوه های تلاش های هنری انسان بر دیوار ها و سطوح سنگی، جستجو کرد.

انسان های نخستین، برای اجرای مراسم آیینی، مقابله با دشمنان خود، ارتباط با نیروهای ماورای طبیعی، باران، باروری زمین و به طور کلی برای بقای خود، نشان ها و نماد هایی مفهوم گرا را بر روی سطوح مختلف از قبیل دیواره ی غار ها، سطح سنگ ها، سفالینه ها، فلزینه ها و تکه چوب ها و اشیای دیگر می کشیدند. آنها می کوشیدند با این کار بر دشمنان خود غالب شوند.

اجرای ایده ها و مفاهیم ذهن بشری در غالب تصویر را می توان در تمام اعصار تاریخ چه دوران ماقبل تاربخ، چه بعد از تاریخ، چه غارنشینی و چه شهرنشینی، بروی سفالینه های شوش، طومار های پاپیروس در مصر باستان، طراحی سلاح های جنگی، شمایل خدایان، نقاشی های روی ظروف، دیوار نگاره های روم باستان و در جای جای تاریخ ببینیم

اما آنچه که در این میان چشمگیر تر است اسکچ ها و طراحی های لئوناردو داوینچی، دانشمند و هنرمند ایتالیایی دوره رنسانس است. او طرح های مبتکرانه ای را برای ساخت سلاح هایی مانند توپ های بخار، ماشین های پرنده، لباس های زرهی، ماشین آلات جنگی ارائه کرده بود، هرچند که بسیاری از آنها هرگز ساخته نشدند. داوینچی اولین طراح هواپیما و صد ها اثر معماری دیگر به شمار می رود. یکی از طرح های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت داوینچی معروف است، کیلومتر شمار و چیزهای دیگر را طراحی یا
اختراع کرد(سایت ویکی پدیا).

طرح یک ماشین پرنده از لئوناردو داوینچی

منبع: (سایت ویکی پدیا)

در عصر حاضر کانسپت آرت جایگاه ویژه ای پیدا کرده است وصنایع مختلف از آن به عنوان بخش مهمی در کار خود بهره می برند و به ضرورت نیاز آن پی برده اند. در تمامی زمینه صنعتی و هنری از جمله صنعت خودرو سازی، طراحی لباس، لوازم خانگی و الکترونیکی و غیره و غیره ابتدا کانسپت بر اساس ایده و طرح اولیه شکل می گیرد و بعد از آن وارد مرحله تولید می شود.

اصطلاح کانسپ آرت برای اولین بار توسط کمپانی والت دیزنی در سال 1930 به کار گرفته شد.(سایت ویکی پدیا، کانسپت آرت). کانسپت آرت در عرصه پویا نمایی به تصویر گری ها و طراحی هایی گفته می شود که تجسمی نهایی از فیلم نامه را در غالب تصویر برای اعضای تیم تولید و کارگردان نمایش می دهد. کانسپت آرت را می توان شاخه ای از تصویر سازی به حساب می آورند. کانسپت آرت با عنوان هایی مانند کانسپت دیزاین[2]، ویژوال کانسپت[3]، ویژوال دولپمنت[4] نیز به کار می رود.

نیاز به کانسپت آرت تقریبا در تمام گونه های تصویر متحرک از جمله فیلم، انیمیشن و گیم احساس می شود. در فیلم های سینمایی و یا فیلم های رئال، کانسپت های مختلف برای لباس، دکور صحنه وحتی گریم های خاص در فیلم های واقعی تخیلی زیر نظر کارگردان و براساس فیلم نامه طراحی می شود و در قسمت جلوه های بصری در صحنه هایی از فیلم که قابلیت ساخت آن در دنیای واقعی وجود ندارد از کانسپت آرت استفاده می شود که شرح کاملتر آن در فصل آخر در مورد اجرا و نحوه ی استفاده از آن در فیلم داده شده است. اما کاربرد کانسپت آرت در فضا های فانتزی و تخیلی در انمیشن و گیم پر رنگ تر است.

2-2 دیزاین - ایجاد ارتباط و تعیین ساختار واحد گرافیکی میان عناصر فیلم

پیش تولید- تصورایده و مفهوم کلی و تجسم خیال

پیش از آنکه اجرای یک اثر انیمیشنی آغاز شود باید حجم عظیمی از مراحل تولید به پایان برسد که وظیفه این مراحل رسیدن به تجسمی از اثر نهایی می باشد. به این مراحل تجسم بخشیدن در اصطلاح پیش تولید می گویند.

یکی از حساس ترین مراحل روند طراحی انتخاب کانسپت آرت است . تولد یک طرح واره مشخص نیست شاید در آغاز پروژه به صورت یک حس اولیه و یا انتهای پروژه در جزئیات اجرائی مشخص شود. ولی در نهایت کانسپت یک دید کل نگر است که اجزای پروژه را سازماندهی می کند.

مراحل پیش تولید شامل: طراحی کاراکتر، فضاسازی مکان ها و تهیه استوری بورد است. پس از آنکه فیلم نامه یک فیلم بلند، که مراحل خاص خود را دارد آماده شد، کارگردان به همراه گروه گرافیک فیلم، به بررسی دقیق فیلم نامه می پردازند. در این بررسی آن چه بیشتر مورد توجه و مطالعه قرار می گیرد، فضاهای مختلف از نظر موقعیت مکانی و زمانی است. این مطالعه می بایست به شکل کاملا دقیق و صحیح انجام گیرد و تمامی اطلاعات لازم برای شروع کار طراحان استخراج شود.

فضاهای مختلف از نظر موقعیت جغرافیایی و نیز از موقعیت زمانی، مهمترین مسائلی هستند که باید در این مرحله برای تمامی طراحان تفهیم شوند.

این که فیلم در چه منطقه یا مناطقی، یا در چه موقعیت تاربخی رخ می دهد، چیزهایی هستند که در فیلم نامه اشاره شده است. اما کارگردان و گروه طراحان می بایست این موارد را به شکل کاملا دقیق و تعریف شده از متن فیلم نامه بیرون کشیده و به شکل مشخص در اختیار داشته باشند. (حبیبی آزاد، 1386، 3).

در بررسی فیلم نامه ممکن است موارد ذکر شده، به شکل کاملا واضح لحاظ شده باشند، مثلا به طور مستقیم به این نکته اشاره می کند که فیلم از نظر زمانی در زمان حال و یا از نظر موقعیت جغرافیایی در یک روستا یا یک شهر و یا یک منطقه خاص مانند ایران باستان و یا جنگل های افریقا رخ می دهد. اما گاهی هم پیش می آید که این موارد به شکل مشخص در فیلم نامه نیامده است و یا اینکه فیلم در فضاهای متافیزیکی سیر می کند که نمی توان فضا و مکان خاص و دقیقی را برای آن تعریف کرد. اما در هر حال چون انیمیشن یک رسانه تصویری است و مملو از فضا های غیر عادی، می توان در بررسی این گونه فیلم نامه ها، به بیان های تصویری مورد نیاز برای ساخت فضاهای عجیب و غریب و خارج از واقعیت دست یافت. چرا که ما در نهایت همه این ها را براساس المان های تصویری واقعی و طبیعی شکل می دهیم. در واقع در همین جاست که انیمیشن راه خود را از سینمای زنده جدا کرده و به عنوان یک زبان مستقل خود را نشان می دهد.

در هر صورت کارگردان و گروه طراحان با مشورت و تبادل نظر می توانند راه را برای رسیدن به مراحل بعد که جمع آوری اطلاعات و منابع می باشد، باز کنند. مهم این است که در این مرحله تصورات اولیه لازم جهت دستیابی سریع تر و صحیح تر منابع برای اعضاء مشخص شود و گروه طراحان دریابند که باید جستجوی خود را چگونه و از کجا آغاز کنند. (همان، 4).

2-2-1 گرد آوری اطلاعات و منابع و طبقه بندی آن ها

حال که تمامی نیاز ها و اهداف پروژه برای تک تک اعضاء ( گروه طراحان) مشخص شده و آن ها تصورات لازم را از آنچه می خواهند به دست آورده اند، کارگردان در اولین قدم از گروه خود می خواهد که اطلاعات و منابع تصویری مورد نیاز را آنچنان که در مرحله قبل بررسی شد، جمع آوری کنند. در این جا کارگردان و گروه طراحان شروع به جستجو در منابع تصویری و اطلاعات کرده و تا آنجا که ممکن است عکس ها، تصویر سازی ها، نقش ها، مجسمه ها، بنا ها، معماری ها، نقش برجسته ها و به طور کلی هرگونه منابعی را که برای انجام پروژه خود نیاز دارند به دست می آوردند. در این بین حتی ممکن است کارگردان، تعدادی عکاس را در گروه خود قرار داده باشد و از آنان بخواهد که با توجه به مواردی که در مرحله قبل بررسی شده، مستقیما به مناطق خاصی رفته و از هرگونه المان تصویری مورد نیاز عکاسی کنند و عکس های آنان را به عنوان منابعی مستقل در اختیار سایر اعضای گروه قرار دهد. حتی ممکن است برای پروژه تاریخی که در زمان مشخص رخ می دهد، کارگردان از عکاسی بخواهد که به موزه های خاصی رجوع کرده و از تمام المان های مورد نیاز مانند شمشیر، زره، کلاه خود، دستبند، کفش، چکمه، کوزه، میز، صندلی، صندوق و ... و به طور کلی از تمامی چیزهایی که می توانند در بدست آوردن اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد پروژه مثمر ثمر باشند، عکاسی کند. یا آنکه از شخص دیگری از اعضای گروه بخواهد که تمامی تصاویر مورد نیاز در مورد پوشاک و لباس انسان ها و یا حتی زین و یراق اسب ها و شتر های آن دوره خاص را جمع آوری کند. گاه اتفاق می افتد که یک تصویر چاپ سنگی قدیمی و یا یک فیلم مستند تاریخی، نقش مهمی در افزایش اطلاعات مورد نیاز گروه داشته باشند. (همان، 5)

اصولا این روشی است که کمپانی والت دیسنی[5] از همان ابتدای ساخت فیلم های سینمایی اش تا کنون به کار گرفته و ما در فیلم های این کمپانی، موارد بسیاری از جمع آوری درست و دقیق اطلاعات را شاهد بوده ایم. به طور مثال برای ساخت فیلم سینمایی علاءالدین که داستان آن در موقعیت خاص جغرافیایی (بغداد) و زمان مشخص روی می دهد. این شرکت تعدادی از اعضای لی آت من خود را به شرکت های خاورمیانه و عربی، از جمله ایران، ترکیه و مصر فرستاد تا آنان مستقیما به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز بپردازند. آقایان رسول نصر آزادانی از جمله کسانی بود که به دلیل ایرانی بودن و آشنایی بیشتر و دقیق ترش با فرهنگ ایرانی و عربی به ایران فرستاده شد و او توانست با عکس هایی که از اصفهان و به خصوص نقش جهان تهیه کند، اطلاعات و منابع تصویری بسیار خوبی را برای ساخت پروژه علاءالدین به کمپانی منتقل کند. (فینچ، 1378، 12).

این روند در فیلم های دیگری همچون هرکول، مولان، شیرشاه، پوکوهانتس و حتی فیلم های قدیمی تر مانند بامبی هم به کار گرفته شد.

برای مثال در مرحله پیش از تولید فیلم سینمایی بامبی، شرکت والت دیزنی به تعدادی از باغ وحش ها اعلام کرد که هرگاه زایمان یک آهو فرا رسید این شرکت را مطلع سازند. بعد از مدتی باغ وحشی در آلاسکا به کمپانی دیزنی اطلاع داد که زمان زایمان بچه آهویی در این باغ وحش فرا رسیده است. کمپانی هم تعدادی از طراحان زبده خود را با هواپیمای شخصی به باغ وحش مزبور فرستاد و آنان از صحنه به دنیا آمدن یک بچه آهو و نیز سرپا ایستاده و اولین قدم های آن طراحی و فیلم تهیه کنند و از آنان به بهترین شکل در ساخت فیلم بهره بگیرند.(همان، 14).

2-2-2 طبقه بندی اطلاعات

اکنون اطلاعات لازم توسط کارگردان و اعضای گروه گردآوری شده و در حقیقت سرمایه اصلی برای شروع کار طراحان گرافیک فراهم شده است.

در این مرحله قبل از هر چیز برای سهولت و تسریع در کار و نیز استفاده بهینه از منابع جمع آوری شده باید به طبقه بندی این اطلاعات و منابع پرداخت. برای این کار می بایست یک آرشیو تصویری شامل پوشه های مختلف برای هر بخش به طور مجزا تهیه شود.

این آرشیو را می توان به چهار بخش اصلی تقسیم کرد:

طبیعت (فضاهای طبیعی) : شامل تمامی المان تصویری طبیعی که به شکل بکر و دست نخورده در طبیعت وجود دارند. مانند درخت ها، کوه ها، ابرها، سنگ ها، رودخانه ها، دریاها، آبشارها، سبزه ها، گل ها و ...

معماری: شامل تمامی المان های مربوط به فضاها داخلی و خارجی بناهای مختلف ( با تقسیم بندی کلی فضاهای داخلی و خارجی) مانند: خانه های روستایی، خانه های شهری، کاخ ها، عمارت ها، مساجد، تفریگاه ها و ...

اشیاء پیرامونی : شامل تمامی المان های تصویری پیرامون محیط مورد نظر مانند: میز، صندلی، کمد، قفسه، کوزه، صندوق، گلدان، ماشین، درشکه و ...

انسان ( کاراکترها) : شامل تمامی المان های تصویری مربوط به نوع پوشاک، تزئینات و زیورآلات مانند: کفش، کلاه، لباس، جواهرات، دستبند، کل سر و ...(حبیبی آزاد، 1386، 7).

2-3 طراحی فضا

تصاویر و طرح های فضا سازی

بسیاری از تصاویر که در تولید فیلم انیمیشن به وجود می آید، طرح های سربع و خام هستند با تعداد زیاد که تنها ایده هایی را برای تجسم مکان ها و فضاهای مختلف فیلم در خلال مراحل اولیه تولید منتقل می کنند.

برگزیده های این تصاویر را برای نمایش رسمی تر و انتقال دقیق اطلاعات، به شکل تصاویری کامل در می آورند. در حقیقت از طراحان خواسته می شود تا سکانس های مختلف فیلم را به شکل کامل تصویرسازی کنند. هدف از این تصاویر نشان دادن حال و هوای هر صحنه است. معمولا برای هریک از مکان های اصلی فیلم در مرحله پیش تولید یک تصویر کامل طراحی می شود. در هر مرحله چه طرح هایی خام و چه آزمون های رنگ و سایه روشن ها، تا جایی اجراهای متفاوت و فراوان ارائه می شود تا طرح های مناسب برای مرحله بعدی تولید آماده گردد.

برای یافتن سبک تصویری هر فیلم و مناسب با حال و هوای داستان، بعضی از طراحان هنری از تابلوهای نقاشی الهام می گیرند. به عنوان مثال شیوه نورپردازی و رنگ بندی فضاها و افکت های نور های رنگی طبیعت در نقاشی های امپرسیونیستی کلودمونه[6] منبع الهام بعضی از کارگردان های هنری و طراحان تولید بوده است.(کنماکر، 2006، 115).

مونه با آثارش نمونه ای بسیار عالی را برای نشان دادن تفاوت های رنگ و نور در لحظات خاصی از طبیعت به وجود آورد. که توانایی های بیان گرایی رنگی در تصاویر طبیعت و ایجاد احساسات خاص را برای هنرمند نشان می دهد. در رنگ آمیزی آثار مونه که اکثرا در فضای باز اجرا شده اند، نقاشی از محیط روزمره و حتی ماشینی در لحظات خاصی از روز نشان می دهد، فیلم شاهزاده مصر نمونه ای از آثاری است که از لحاظ رنگ بندی، بخصوص تاثیرات ناگهانی آن از سبک آثار مونه استفاده ای مناسب کرده و از رنگ ها، خواصی که بدین طریق حاصل می شود، احساسات و هیجانات شخص را بروز می دهد.

استفاده از یک نقاشی یا سبکی از نقاشی، سازنده اثر را در دستیابی به انسجام سبک یاری می رساند، زیرا اگر فیلمی تمام روش های مختلف را به خود جذب کند دیگر سبکی ندارد.

امروزه دیگر اگر درختی را در فیلمی می بینیم، نشانگر درختی در طبیعت نیست، بلکه بیاد آورنده ی درختی در فیلمی دیگر است. ( همان، 116).

در فیلم لیلوواستیج[7] اثر کمپانی دیزنی فضای منطقه هاوایی به خوبی با تمام خصوصیات جغرافیایی تصویر شده است. نوع تکنیک آب رنگی اجرای پس زمینه ها نیز به این امر کمک کرده است. استفاده رقیق و کم کنتراست رنگ، هم به القاء دوری اشیاء و سه بعدی بودن (پرسپکتیو) و هم احساس صحیحی از رطوبت و گرمای هوا را در مناطق، به بیننده منتقل می کند.

فیلم مولان[8] با فضایی تیره و با رنگ های سرد و چرک آغاز می شود. نگهبانی روی دیوار بزرگ چین شب هنگام متوجه حمله مغول ها می شود. نگهبان به سوی مشعل می رود، ولی ناگهان سایه ای هولناک به سرعت در برابرش ظاهر می شود. کاراکتری که صورتش در سایه کلاهش پوشیده شده است. همه اینها به «شان یو» که برای شبیخون زدن آمده است کمک می کند تا چهره ای مرموز، هولناک و سیاه را از خود بنمایاند.

با روشن شدن مشعل، هزاران مشعل دیگر روشن می شود. صورت «شان یو» نیز در نور این مشعل بزرگ نمایان می گردد. اغلب نماهایی که «شان یو» در آن ها حضور دارد. در مکان هایی این چنین (تیره و سرد و خشن) روی می دهد. و او همیشه غافلگیر کننده همچون سایه ای به درون تصویر می آید و سکانس های او دارای کنتراستی با فضای روشن و لطیف غالب در فیلم می باشد.

[1] Consept art

[2] Concept Design

[3] Visual Concept

[4] Visual Development

[5] Walt disney

[6] Claude Monet

 [7] Lillo and ateach

[8] Mulan


مبلغ واقعی 50,040 تومان    24% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 38,030 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 242

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

این محصول آپدیت شد تاریخ 1397/01/27 بسم الله الرحمن الرحیم سلام در دنیای اینترنت خیلی از آدم ها هستند که دوست دارند کسب درآمد کنند و به خیلی چیزها و ایده ها فکر میکنند . همه ما دوست داریم در کمترین زمان بهترین درآمد را داشته باشیم مثلا یک فرد به طور میانگین اگر 12 ساعت کارکند و ...

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

پکیج کسب درآمداسان از اینترنت اپدیت جدید 15 اردیبهشت 1397 مناسب برای تمامی افرادباهرسن ودانشی این فرصت هرگز تکرار نمیشود عجله کنید تضمین100%بازگشت وجه درصورت عدم کسب این مبلغ هدیه ویژه پس از خرید این محصول: 1.نرم افزار کی به وای فای وصله نرم افزاری برای ...

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

-اد ممبر بینهایت- {افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و گروه تلگرام و...} Addmember نسخه ویژه(VIP) تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی و فیک و آموزش های آن، که در اینترنت و بازار به قیمت های بالا به فروش می رسد را یک جا و مرتب و منظم به همراه راهنما در هر بخش، با قیمتی کم در ...

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی و بدون نیاز به ارتقا توجه :مشکل امضا با کلید دیباگ دراین نسخه کاملا رفع شده و برنامه ها به بازار ارسال می شوند اگر به این مشکل برخوردید ما 10برابر پولتان را پس میدهیم. این نرم افزار بر روی اندروید قابل نصب میباشد 100% مورد تایید ...

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

بلند قامت بودن یک امتیاز بزرگ برای شماست! سلام بیتا بیات هستم کارشناس فیزیولوژی ورزشی،لازم دانستم قبل از این که شما با روش گرو تالر داینامیک آشنا شوید چند تا نکته رو صادقانه خدمتتان عرض کنم همانطور که تو اینستاگرام(khosh.andam@)نوشتم خیلی اتفاقی با این متد آشنا ...

مجموعه ی آموزش تعمیر لامپ کم مصرف (از مبتدی تا

مجموعه ی آموزش تعمیر لامپ کم مصرف (از مبتدی تا

کتاب آموزش تعمیر لامپ کم مصرف همانطور كه مي دانيد لامپ هاي كم مصرف بعد از مدتي ديگر روشن نمي شوند و نياز به تعمير دارند در بيشتر اين موارد مي توان با ساده ترين وسايل لامپ را در منزل تعمير كرد این مجموعه دارای 5 کتاب است که در آن نحوه عملکرد و روش های عیب یابی لامپ کم ...

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی وفیک را یک جادریافت کنیدهرکدام از این نرم افزار ها در اینترنت و کافه بازاربه قیمت خیلی بالایی بفروش میرسند. نکته: پورسانت بازاریابی این محصول 60% است نسخه ی 100%تست شده با توجه به فیلترینگ تلگرام 15 اردیبهشت ...

کتاب افزایش ممبر کانال تلگرام

کتاب افزایش ممبر کانال تلگرام

افزایش اعضای کانال تلگرام ، مهمترین دغدغه صاحبان کانال در این شبکه اجتماعی موبایلی است.در این مطلب موثرترین روش های افزایش اعضای کانال تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد. در ابتدا ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که افزایش اعضای کانال تلگرام ( Telegram ) با روش های غیر معمول ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه ...

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

محتوای این مجموعه کامل آموزش خوشنویسی: 1- آموزش خوشنویسی با خودکار 2-سرمشق های خوشنویسی 3- آموزش خط تحریری 4-آداب خوش نویسی فايده اول خوشنويسی: كه روحي و دروني است ٬رويت خط زيبا موجب بهجت روحي و حظ معنوي مي شود و البته بهره معنوي خوشنويس مضاعف و مبتدا است و آثار و بركاتي ...

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان خیلی از وقت ها دوست داشته اید شخص و یا همسر خود را عشق خود نمایید. عاشق شدن به تمام معنا، طوری که هیچ کسی را به اندازه شما دوست نداشته باشد شما را کامل قبول ...

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

نوع فایل:PDF زبان:فارسی حجم فایل:18KB در چند دهه اخیر با توجه به افزایش رشد آپارتمان سازی ، تعداد متقاضیان ساخت کابینت نیز افزایش پیدا کرد و با توجه به تغییر ماهیت کابینت ها از فلزی به MDF و تمایل به تغییر مکرر دکوراسیون آشپزخانه از سوی خانواده ها ، کابینت سازی نیز در میان مشاغل ...

آموزش برنامه نویسی آردوینو

آموزش برنامه نویسی آردوینو

معرفی آردوینو : آردوینو یکی از معروف ترین platform های متن باز است که روی برد های خود از میکروکنترلر های AVR و ARM شرکت atmel استفاده کرده است . هدف اردوینو استفاده از مدار چاپی واحد بود که توانست باعث شود توزیع دهنگان این platform باهم به اشتراک گذاری کد ها و شماتیک پروژه ی ...

دانلود پکیج درآمدزایی 400هزارتومن ناچیز در 40دقیقه

دانلود پکیج درآمدزایی 400هزارتومن ناچیز در 40دقیقه

برای درآمدزایی فوق العاده، فقط توضیحات زیر را تا انتها بخوانید. ما درآمد شما را تضمین می کنیم. واقعا ده میلیون تومن درآمد ماهیانه هیچ چیز خاصی نیست. اینقد واسه خودتون بزرگ و دست نیافتنیش نکنین دوستان من، اگه به ضمیرناخودآگاه خودتون القا کردین که اون بزرگه و شما ...

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

برنامه تماس و ارسال پیام رایگان به دیگران با شماره ناشناس به صورت کاملا رایگان بدون نیاز به روت به وسیله این برنامه میتوانید با شماره دلخواه خود به دیگران زنگ بزنید. یعنی زمانی که شما با دیگران تماس می گیرید شماره دلخواهی که شما در برنامه وارد کرده اید برای شخصی که ...

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب درآمد میلیونی اینترنتی و تضمینی در منزل جدید ترین و مطمئن ترین روش کسب درآمد در سال 1394 تعهد و ضمانت ما : در عرض فقط یک ساعت اول کسب درآمد نمایید بعد از درآمد آن این مجموعه را خریداری نمایید می دانیم همه ما از مطالب تبلیغاتی و الکی که در مورد کسب و کار اینترنتی است خسته ...

اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل !!!!!

اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل !!!!!

vipbike.ir توجه توجه روش هایی که کاملا قانونی هستند اما جایی آن ها را پیدا نمیکیند این روش ها بسیار ساده و کاربردی هستند و تنها با طی مراحلی ساده شما می توانید در کم تر از دو دقیقه حداقل ۱ گیگ اینترنت رایگان همراه اول و ۱۴ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل دریافت ...

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

- ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps ردیابی و کنترل از از راه دور ، با وارد کردن شماره موبایل نرم افزار ردیاب شماره موبایل کاملا ایرانی و فارسی بدون نیاز به فعال بودن GPS گوشی شما و طرف مقابل با استفاده از این نرم افزار ردیاب شماره موبایل فرزندان و افراد ...

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن فوق العاده و کم یاب سامانه مخابرات با امکانات زیر که گویای محتواست قابلیت استعلام شماره موبایل قابلیت کشف مزاحم تلفنی قابلیت دریافت ریز مکالمات مشترکین تلفن همراه مشترکین حقوقی مشترکین تلفن ثابت پیش شماره ها ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه 5 میلیونی ...

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آیا می دانید؟ یک راز مهم در مورد سایت های کسب درآمد از اینترنت که ممکن است ندانید. می دانید چرا سایت های مختلفی که دیده اید نتوانسته اند به شما کمک کنند کسب درآمد کنید؟حقیقت این است که اکثر این سایت های آموزشی برای کسب درآمد در اینترنت توسط ...

نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی

نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی

شاه نعمت‌الله ولی نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی پر فروشترین کتاب نسخه خطی با بیش از 2000000 فروش تا کنون به دليل استقبال بي نظيز شما كاربران گرامي نسخه خطي فوق فقط تا پايان اسفند ماه با 20% تخفيف به فروش مي رسد و بعد از آن به قیمت ...

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست

این روزها با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور، کسب درآمد برای خیلی از افراد جامعه بسیار دشوار است. بسیاری از افراد به امید اینکه در آینده بتوانند یک شغل کارمندی داشته باشند به سختی درس می خوانند و عده ای دیگر که نتوانند درس بخوانند نیز راه های دیگری را انتخاب می کنند. ...

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی» (فایل word قابل ویرایش) این پروژه توسط گروه معماری تلار تهیه شده است. از این بابت مشابه آن در وب وجود ندارد. رساله در 157 صفحه تنظمیم شده و دارای 77 منبع است. متن مطابق ...

نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ

نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ

▼ توجه توجه ▼ شما می توانید این نرم افزار را به صورت رایگان از سایت ما دانلود نمایید: app.alosite.net نرم افزار افزایش بازدید سایت نرم افزاری است جهت بالا بردن بازدید سایت یا وبلاگ با ایپی های متفاوت شما میتوانید به جای خرید بازدید از سایت ها از نرم افزار بازدید استفاده کنید ...

کتاب « الفبای جامع ثروت و ثروتمندشدن » برای

کتاب « الفبای جامع ثروت و ثروتمندشدن » برای

قوانین ثروتمند شدن چیست؟ ذهن ثروتمندان چگونه کار می کند؟ وجود ثروت ساز چگونه وجودی است؟ چرا بعضی افراد با اینکه سخت کار می کنند هیچ وقت پولدار نمیشوند؟ ذهن فقرا با ذهن ثروتمندان چه تفاوتی دارد؟ نوع مشاغل ثروتمند شدن شما کدام است؟ چرا اکثر مردم از پیشرفت و بهبود ...

سوال عملی ICDL 2 همراه با جواب - ( سری اول )

سوال عملی ICDL 2 همراه با جواب - ( سری اول )

سوالات عملی ICDL2 همراه با جواب (ویندوز - اینترنت و ایمیل ) تعداد فایل : 7 نوع فایل : Pdf ...

آموزش تله کینزی در دو روز

آموزش تله کینزی در دو روز

فقط در 2 روز...! با سلام. در این کتاب آموزش کامل تله کینزی را بصورت خیلی ساده و روان در اختیار شما قرار دادیم که هرکسی حتی در مبتدی ترین سطح میتواند تله کینزی را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرد. آموزش هایی که داده شده همراه با تصویر میباشند و باعث یاد گیری بهتر شما عزیزان ...

خلاصه کتاب وسؤالات تستي کتاب تفسیر قرآن کریم -

خلاصه کتاب وسؤالات تستي کتاب تفسیر قرآن کریم -

مجموعه سؤالات تستي كتاب تفسیر قرآن کریم (آیات برگزیده) (ويراست دوم، نشر معارف) مشتمل بر 600 سؤال. 2 جزوه و خلاصه درس (تفسیر قرآن کریم(آیات برگزیده) فایل pdfکتاب حجم فایل:20kb گردآورنده این فایل وب سایت نسیم بوک ...

دانلود فیلم های آموزش رانندگی با ماشین

دانلود فیلم های آموزش رانندگی با ماشین

آموزش رانندگي به زبان فارسي آموزشي كاملا فارسي و صد در صد اورجينال آيا مي خواهيد تمام فوت و فن رانندگي را به طور كامل بدانيد؟ آيا مخواهيد تنها با يكبار امتحان رانندگي قبول شويد؟ آيا چندين بار تست رانندگي داده و قبول نشده ايد؟ بهترين روش آموزش رانندگي در منزل ...


مطالب تصادفی

  • استفاده از نشاسته اصلاح شده هیدروکسی پروپیل دی استارچ فسفات به عنوان جایگزین روغن در سس مایونز  ....
  • استفاده از عصاره برگ زیتون به جای آنتی اکسیدان ها و نگهدارنده های سنتزی در سس مایونز و ارزیابی تغییرات فیزیکوشیمیایی .....
  • استخراج لیکوپن از ضایعات گوجه فرنگی.....
  • استخراج پلی ساکارید از برگ گیاه هفت کول و بررسی فعالیت ضد اکسایشی و ضد میکروبی آن....
  • استخراج پروتئین از کنجاله آفتابگردان و بررسی ویژگی‌های عملکردی آن....

بندرعباس

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب