تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4713
  • بازدید دیروز : 5206
  • بازدید کل : 990417

ارزيابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت (CSF) بانکداری الکترونيک در بانک ملت با رويکرد TOPSIS...


ارزيابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت (CSF) بانکداری الکترونيک در بانک ملت با رويکرد TOPSIS...

فهرست

عناوین

صفحه

1. فصل اول (طرح تحقیق- کلیات)

2

مقدمه

3

1.1. تعريف مساله

6

2.1. اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق و انگيزه انتخاب آن

7

3.1. سوالات تحقيق

9

4.1. اهداف تحقیق

10

5.1. قلمرو مکانی و زمانی

10

6.1. جامعه آماری

11

7.1. شیوه نمونه گیری

12

8.1. شاخص ها عومل بحرانی موفقیت

13

9.1. مدل مفهومی پیشنهادی

15

2. فصل دوم (مبانی و پیشینه تحقیق)

16

مقدمه

17

1.2. بانکداری الکترونیک

19

1.2. بانکداری الکترونیک چیست؟

22

2.1.2. تاریخچه ی بانکداری الکترونیکی در جهان

23

3.1.2. تاریخچه ی بانکداری الکترونیکی درایران

23

1.3.1.2. بانكداري الكترونيك و سيرتحول آن در ايران

25

2.2. مدلهای بانکداری الکترونیکی

27

1.2.2. بانک های الکترونیکی

27

2.2.2. شعبات الکترونیکی

27

3.2.2. انواع خدمات بانکداری الکترونیکی

27

3.2. انواع پرداخت های الکترونیکی

35

1.3.2. کارت های اعتباری

36

2.3.2. کارت های هوشمند

36

4.2. سطوح بانکداری الکترونیک

38

1.4.2. بانکداری الکترونیکی مصرف کننده (در سطح مشتری)

38

2.4.2. بانکداری الکترونیکی بین بانکی

38

5.2. تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری کاغذی

39

6.2. مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی

40

7.2. جایگاه مشتریان در بانکداری الکترونیک

42

8.2. بانکداری الکترونیک و کیفیت خدمات

42

1.8.2. ضرورت توجه به کیفیت خدمات

47

2.8.2. ابعاد کیفیت خدمات

49

9.2. مزایای بانکداری الکترونیک

52

1.9.2. از دید موسسات مالی

52

2.9.2. از دید مشتریان

52

10.2. معایب بانکداری الکترونیک

53

11.2. دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک

53

12.2. بانکداری الکترونیک و پول دیجیتال

54

13.2. پیامدهای اقتصادی گسترش استفاده از پول الکترونیکی

57

14.2. دولت الکترونیک در بانکداری الکترونیک

58

15.2. دولت الکترونیک در ایران

59

16.2. تکامل وتوسعه دولت الکترونیکی

59

17.2. بررسی اثرات بانکداری الکترونیک در دولت الکترونیک

61

18.2. مزایای بانکداری الکترونیک

62

19.2. مبانيوچارچوبنظریتحقیق

64

20.2. بانکداری الکترونیک چیست ؟

70

21.2. رویکردهای بانکداری الکترونیک

75

22.2. اهمیت فاکتورهای موفقیت و بحران

77

23.2. بررسی فاکتورهای موفقیت و بحران در بانکداری الکترونیکی

82

24.2. پیشینه تحقیق

88

25.2. تعاریف عملیاتی و مفهومی متغیرها

102

ﻓﺼﻞ ﺳﻮﻡ(روش تحقیق)

106

مقدمه

107

1.3. روش تحقیق

108

2.3. سوالات تحقیق

112

3-3. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري

113

4.3. حجم نمونه و روش تعیین آن

114

5.3. ﺷﯿﻮه ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮي

115

6.3. ابزارهای گردآوری داده ها

116

7.3. رواﯾﯽ(اﻋﺘﺒﺎر) و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ

118

1.7.3. روایی (اعتبار) تحقیق

119

2.7.3. پایایی (قابلیت تکرار) تحقیق

120

8.3. جمع آوری پرسشنامه ها(ماتریس)

122

9.3. روش ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ اﻃﻼﻋﺎت

123

10.3. مروری بر روش تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس

124

1.10.3. مروری بر تصمیم گیری چند معیاره

124

2.10.3. تصمیم گیری چند معیاره

126

3.10.3. تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه

129

4.10.3. روش های بی مقیاس کردن شاخص ها

131

5.10.3. روش های ارزیابی وزن شاخص ها

133

6.10.3. تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه (تاپسیس)

137

7.10.3. الگوریتم تکنیک تصمیم گیری چند شاخصه تاپسیس

139

ﻓﺼﻞ چهارم (تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق)

141

مقدمه

142

1.4. تحلیل جامعه شناختی

142

2.4. مروری بر شاخص های شناسایی شده

147

3.4. مدل تاپسیس (TOPSIS)

148

1.3.4. مراحل حل مدل تصمیم گیری چند شاخصه TOPSIS

149

ﻓﺼﻞ پنجم (نتیجه گیری و پیشنهادات)

162

1.5. خلاصه تحقیق

163

2.5. نتایج پژوهش

165

3.5. نتیجه گیری

168

4.5. محدودیت های تحقیق

169

5.5. پیشنهادات برای تحقیقات آتی

169

منابع

171

منابع فارسی 171

منابع انگلیسی 179

چکیده 186

 

 

فهرست جداول

عنوان

صفحه

جدول2-1. مقایسهویژگیهايبانکداريالکترونیکیوبانکداريسنتی

41

جدول 3-1 سوالات پرسشنامه

117

جدول 3-2 . میزان آلفای کرونباخ سوالات پرسشنامه

122

جدول 3-3 . ماتریس تصمیم گیری تکنیک های چند شاخصه

128

جدول 4-1. توزیع فراوانی سوالات پرسشنامه

143

جدول 4-2.خلاصه اطلاعات جامعه شناختی جامعه

146

جدول 4-3.ماتریس اولیه تاپسیس

150

جدول4-4.ماتریس بی مقیاس شده

152

جدول 4-5. وزن های ماتریس تاپسیس(الویت بندی عوامل بحرانی موفقیت بانک ملت)

155

جدول 4-6. مقادیر ایده آل مثبت و منفی

157

جدول 4-7.مقادیر فاصله هر گزینه از ایده آل مثبت و منفی

160

جدول 4-8. اولویت بندی گزینه ها؛ به ترتیب نزولی

160

جدول 5-1. خلاصه اطلاعات جامعه شناختی جامعه

164

جدول 5-2.وزن های ماتریس تاپسیس(الویت بندی عوامل بحرانی موفقیت بانک ملت) به صورت نزولی

167

جدول 5-3. اولویت بندی گزینه ها؛ به ترتیب نزولی

168

 

 

فهرست نمودارها

عنوان

صفحه

نمودار 3-1 . انواع تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه (MADM)

136

نمودار3-2. فواصل اقلیدسی گزینه های تصمیم گیری از گزینه های ایده آل و بدترین در فضای دو بعدی (هوانگ و یون، 1981)

138

نمودار 4-1. نمودار توزیع وضعیت جنسیت

144

نمودار 4-2. وضعیت توزیع سطوح سازمانی

144

نمودار 4-3. وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان

145

 

 

فهرست اشکال

 
 

عنوان

صفحه

 
 

شکل 1-1. مدل مفهومی پیشنهادی

15

 
 

شکلشماره2-1. ضرورتتوجهبهکیفیت خدمات ( منبع: سیدجوادینوکیماسی،1384

49

 
           

چکیده :

در دنیای کنونی با توجه به ضرورت سیستم های نوین بانکداری الکترونیک در سطوح بازرگانی و تجارت ، سیستمی که بتواند در زمان، هزینه و نیروی انسانی تا حدود زیادی صرفه جویی کند از اهمیت فراوانی برخوردار است . موفقیت هر سازمانی با بهره وری و بهبود مستمر در تمامی ابعاد و اصلاح الگوی بکارگیری منابع ، وابسته شده است لذا سازمان ها می بایست با توجه به محدودیتهای موجود برروی عوامل اثر گذارتر و یا به اصطلاح عوامل بحرانی موفقیت تمرکز نمایند.در این تحقیق به مهمترین و متداولترین الگوها و مدل‌های اجرای فرایند ارزیابی عملکرد در اداره بانکداری الکترونیک بانک ملت اشاره می‌گردد . در الگوهای نوین ارزیابی عملکرد، مدل های کمی مثل معیار بهره‌وری با رویکرد ارزش افزوده، معیار کارآمدی با رویکرد اثربخشی و کارآیی و معیار سودآوری با رویکرد حسابرسی عملکرد؛ و مدلهای کیفی، مثل معیار توصیفی و ارزشی با رویکرد تعهد سازمانی و اخلاق سازمانی و چند معیار دیگر بکار گرفته خواهد شد. در ابتدابرای اجرای این تحقیق ،آرمانهاتعريف،اولويتبنديودرجه اهميتآنهامشخص و عوامل بحرانی موفقیت سازمان را از میان عوامل تاثیرگذار بر موفقیت سازمان شناسایی نموده و با استفاده از نرم افزارهای مدل تصمیم گیری چند معیاره (TOPSIS) و بکارگیری ابزار و نرم افزارهای مرتبط اولویت بندی می‌‌نماییم . مطالعه موردی در این تحقیق ، شناسایی عوامل بحرانی موفقیت اداره کل بانکداری الکترونیک بانک ملت و اولویت بندی آنها می باشد در نهایت با توجه به نتایج ارائه شده ، عامل های بحرانی موفقیت از میان عوامل تاثیرگذار شناسایی می شوند .

کلمات واژه ها : بانکداریالکترونیکي؛ عواملبحرانی موفقیت؛TOPSIS

فصل اول

طرح تحقیق ( کلیات )

مقدمه

توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات، آثار و تبعات مثبتي در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و جوامع بهره‌بردار از اين فن‌آوري‌ها گذاشته است. يكي از تأثيرهاي مثبت اين فن‌آوري، فراهم كردن بستري مناسب جهت برقراري مراودات تجاري و اقتصادي است. اين پديده‌ي نوظهور كه در بستر فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات شكل‌ گرفته تجارت الكترونيكي[1] نام دارد كه اگر در محيطي امن و مناسب ارائه شود بسيار مؤثرتر از تجارت سنتي است.

با توجه به تأثير گسترده و عميق تجارت الكترونيكي در سيطره بازارهاي جهاني، همچنين نظر به اهميت مبادله‌هاي پولي و اعتباري در هر فعاليت تجاري و اقتصادي مي‌طلبد كه ابزارها و بسترهاي انتقال و تبادل پول نيز همگام و همسان با توسعه‌ي تجارت الكترونيكي از رشد مناسب و مطلوب برخوردار شوند. در اين بين بانك‌ها نيز خود را با فن‌آوري‌هاي ارتباطات و اطلاعات همگام و همسو كرده‌اند. بانكداري الكترونيكي [2] اين امكان را به مشتري مي‌دهد تا از خدمات گسترده و متنوع‌تري برخوردار باشد. ضمن اينكه بعد زماني و مكاني تأثيري در كاهش يا افزايش خدمات‌رساني به مشتري نخواهد داشت. همچنين مشتري مي‌تواند بدون حضور فيزيكي در بانك از هر محلي فعاليت‌هاي مالي خود را كنترل كند.

امروزهصنعتبانکداریبامحيطیپویاودرحالتغييرمواجهاندوباتوجهبهشرایطتغيير پذیر ورقابتیبازاروفرصتهایمتعددپيشرویمشتریانبرایدریافتخدماتبهترمی بایست بانک هامشتری محوریوجذبمشتریرابه عنوانسرلوحةکارخودقراردهند

در دهه اخير بعد از معرفي اولين وب سايتها براي تجارت از طريق اينترنت موضوع تجارت الكترونيكي هنوز هم براي محققين دانشگاه ها بسيار جذاب است. تحقيقات گسترده بيانگر اين است كه در حدود 97% از مشترياني كه تراكنش هاي خود را از طريق آنلاين انجام مي دهند، در 12 ماه بعد نيز تمايل زيادي از خود براي افزايش اين تراكنش ها و پذيرش آن نشان خواهند داد(Ernst & Young,2002).

بطور كلي كاربران ومشتريان تجارت الكترونيكي به دنبال كارايي، سرعت بيشتر و يك راه ارزانتر براي انجام خريدشان هستند و از اين طريق رضايتشان حاصل مي شود. و همانطور که گفتيم در ميان اين تحت تاثير قرار گرفتن صنعت توسط تجارت الكترونيكي، موسسات مالي بيشترين تاثير را بوسيله اين انقلاب تكنولوژيكي داشته اند. صنعت بانكداري که بر پايه به اشتراك گذاشتن اطلاعات استوار است و بنابراين تا حد زيادي به اطلاعات و تكنولوژي ارتباطي[3] متكي است و از اين طريق اطلاعات را بدست آورده، تحليل كرده و تحويل مشتري مناسب مي دهد.

در بانک ملتمقوله فناوري اطلاعات صرفا براي تحليل اطلاعات نيست بلكه باعث مي شود تا آنها بتوانند پيشنهادهاي متفاوتي از رقباي خود را براي مشتري ارائه دهند و در نتيجه آن در اين عرصه باقي بمانند. بنابراين بانک ملت بايد پيوسته در حال نوآوري و به روز كردن استراتژيهاي بازاريابي خود باشند تا بتوانند تقاضا و نيازهاي مشتريان منحصربفرد خود را بخوبي پوشش دهند و سرويسهاو خدمات كاملا مطمئني را مناسب با تقاضاي مشتري ارائه كنند. به عبارتي موسسات مالي و بانك ها بايد از يك سو خودشان را از نظر تكنولوژيكي كاملا مجهز كنند و از سوي ديگرنيز يك برنامه ريزي مناسب براي استراتژي بازاريابي بر پايه ارتباط با مشتري داشته باشند (Perrien and al.,2000,Ricard and Parrien,1999) .

بنابراين بسياري از موسسات مالي و بانكها موارد فوق را براي انجام تراكنشهاي روزانه پذيرفته اند زيرا بايد انتظارات كاربران داخلي(كارمندان) و كاربران خارجي( مشتريان ، شركاي تجاري و... ) را پوشش دهند. بطور كلي يك كسب و كار ميتواند بوسيله استفاده از تكنولوژيهاي متعدد كه بر پايه اينترنت است، مديريت منابع انساني را ساده تر كند و آنرا بهبود ببخشد. اين كار منافع متعددي دارد كه عباتند از بهبود يادگيري و مديريت سيستمها، بررسي بيشتر اطلاعات و كارايي در استفاده از زمان و هزينه. با اين مواردي كه گفته شد حركت از بانكداري سنتي به سوي بانكداري الكترونيكي يك امر ضروري است زيرا : باعث مي شود تا فرصتهايي در اختيار بانك قرار گيرد كه از آن براي رسيدن به ارزش افزوده استفاده شود، همچنين به بانكها اجازه مي دهد تا كارايي و تاثير خود را در كار با شركتها افزايش دهند و از سوي ديگر يك رابطه پايدار را با مشتريان برقرار كند.

بطور كلي پذيرش نوآوري در بانک ملت و تحقق بانكداري الكترونيكي به سادگي امكان پذير نيست زيرا همانطور كه فاكتورهاي متعددي وجود دارند که مي توانند به اين امر سرعت مي بخشندو باعث موفقيت آن شوند، فاكتورهاو عواملي نيز هستند كه ميتوانند اين روند را با كندي و مشکل مواجه مي كنند. از اين رو نقش فاکتورهاي موفقيت و بحران در پذيرش موفقيت آميز بانكداري الكترونيكي و مجازي در پنج سال اخير مورد توجه بسياري ازمحققان دانشگاهي قرار از جمله نشريات بانكي گرفته است (Bradly and Stewart,2005;Waite and Harrison,2006;Mukherjee and).

در اداﻣﻪ اﯾﻦ ﻓﺼﻞ بعد از بیان مساله و اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق ، سوالات تحقیق حاضر ، بیان خواهد شد . و در پایان این فصل ، به هدف های تحقیق پرداخته خواهد شد .

1-1) تعريف مساله

در دنیای کنونی با توجه به ضرورت سیستم های نوین بانکداری الکترونیک در سطوح بازرگانی و تجارت ، سیستمی که بتواند در زمان، هزینه و نیروی انسانی تا حدود زیادی صرفه جویی کند از اهمیت فراوانی برخوردار است . موفقیت هر سازمانی با بهره وری و بهبود مستمر در تمامی ابعاد و اصلاح الگوی بکارگیری منابع ، وابسته شده است لذا سازمان ها می بایست با توجه به محدودیت های موجود برروی عوامل اثر گذارتر و یا به اصطلاح عوامل بحرانی موفقیت تمرکز نمایند.[4]

در این تحقیق به مهمترین و متداولترین الگوها و مدل‌های اجرای فرایند ارزیابی عملکرد در اداره بانکداری الکترونیک بانک ملت اشاره می‌گردد . در الگوهای نوین ارزیابی عملکرد، مدل های کمی مثل معیار بهره‌وری با رویکرد ارزش افزوده، معیار کارآمدی با رویکرد اثربخشی و کارآیی و معیار سودآوری با رویکرد حسابرسی عملکرد؛ و مدلهای کیفی، مثل معیار توصیفی و ارزشی با رویکرد تعهد سازمانی و اخلاق سازمانی و چند معیار دیگر بکار گرفته خواهد شد. در ابتدابرای اجرای این تحقیق ،آرمانهاتعريف،اولويتبنديودرجه اهميتآنهامشخص و عوامل بحرانی موفقیت سازمان را از میان عوامل تاثیرگذار بر موفقیت سازمان شناسایی نموده و با استفاده از نرم افزارهای مدل تصمیم گیری چند معیاره (TOPSIS)[5] و بکارگیری ابزار و نرم افزارهای مرتبط اولویت بندی می‌‌نماییم . مطالعه موردی در این تحقیق ، شناسایی عوامل بحرانی موفقیت اداره کل بانکداری الکترونیک بانک ملت و اولویت بندی آنها می باشد در نهایت با توجه به نتایج ارائه شده ، عامل های بحرانی موفقیت از میان عوامل تاثیرگذار شناسایی می شوند .

1-2) اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق و انگيزه انتخاب آن

پس از پایان جنگ تحميلي 8 ساله مشكلات و معضلات اقتصادي كه گريبانگر نظام اقتصاديكشوربه خصوص نظام سنتي بانكداري ايران بود ، نمايان گرديد ،‌ به همين جهتسياستگذاران اقتصادي و بانكي كشورمان مصمم شدند بااصلاح ساختار سيستم بانكي كشور،زمينه شكوفايي و رشد و بالندگي اقتصاد ملي را فراهم كنند ، از اين رو بانك مركزيجمهوري اسلامي ايران با هدف بهبود سرويس دهي بانك ها به مشتريان واستفاده بهينه ازبودجه هاي تخصيص يافته به پروژه هاي انفورماتيك بانك ها، طرح اتوماسيون بانكي ياهمان بانكداري الكترونيكي رابطور جدي در اولويت فعاليتهاي خودقراردادكه شامل بهينهسازي روشهاي بانكداري، اتوماسيون شعب ، سرپرستي ها و تهيه يك الگوي نرم افزاري ،سختافزاري و مخابراتي براي استفاده بانكهاي كشور بود.

توسعه فناوری اطلاعات آثار و تبعات مثبتی در عرصه های مختلف اقتصادی و جوامع بهره بردار از این فناوری ها گذاشته است. تجارت نوین نیازمند ابزارها و زیر ساخت های مناسبی برای گسترش فرآیندهای اقتصادی است. یکی از مهمترین شاخص ها در مراودات تجاری, بانک ها هستند. بانک ها با برقراری ارتباطات تنگاتنگ و نزدیک بامردم نقشی کلیدی را در عرصه تجارت بازی می کنند و به همین دلیل همیشه در تلاش هستند تا برای پیشی گرفتن از رقیبان خدمات خود را در ابعاد کمی و کیفی گسترش دهند. ورود بانک ها به عرصه بزرگ فناوری اطلاعات این امکان را برای آنها فراهم آورد تا جهش های چشمگیری برای ارایه و گسترش خدمات خود داشته باشند. آنها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی هر روز شیوه های جدیدتری را به مشریان خود معرفی می کنند تا مشتری سریع تر و بهتر از گذشته خدمات مورد نیازش را دریافت کند. در واقع فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به بانکها در رسیدن به شعار همیشگی مشتری محوری کمک بزرگی کردند. اتوماسیون سامانه های بانکی در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشریان به بانک ها این فرصت را داد که ضمن ارایه خدمات مطلوب تر، اعتماد مشتریان را به استفاده از سامانه های الکترونیکی بانکداری افزایش دهد. جریان فناوری گرایانه در بانک ها حاکی از دغدغه، توجه و نگاه تازه ای در زمینه مسایل اقتصادی و تجاری و به تبع آن مسایل بانکی می باشد. نباید این مساله را از ذهن دور ساخت که تحولات معاصر جهانی به خصوص در عرصه اقتصاد حاصل همگرایی جریان ها و مسایل گوناگونی است و در این بین بانکداری نیز از تحولاتی همچون انقلاب اطلاعات، جریان سرمایه، تحولات فناوری و تحولات سازمانی بی تاثیر نبوده است.

ناگفته نماند سابقه بانكداريالكترونيكي در ايران به سالهاي دهة پنجاه شمسي باز مي گردد كه در آن دوران بانكموسوم به "تهران" با نصب هفت تا دو دستگاه خودپرداز در شعب خود نخستين پرداختاتوماتيك پول را - البته درشعب خود- رقم زد.

بانکداری الکترونیکی به عنوان یک مفهوم عام در توسعه دیجیتالی خدمات بانکداری به شمار می رود و به همین دلیل ممکن است در شناخت آن جزنگری ها و استنباط های شخصی تاثیر گذار باشد. مفهوم بانکداری الکترونیکی و کارایی های آن، برای بسیاری از افراد هنوز به طور کامل شناخته شده نیست و به همین دلیل هم بهره برداری بهینه ای از سرمایه گذاری های انجام شده برای توسعه‌ آن صورت نمی گیرد.

از سوی دیگر چالش مدیریت همیشه بهره برداری از نظام ها و فناوری های نو را با مشکلات و مسایل مختلفی رو به رو ساخته است. رسیدن به رویکرد جامع و کلان در مدیریت بنگاه های مالی می تواند زمینه ساز تحول و گرایش عمومی به کاربرد بانکداری الکترونیکی باشد. از این رو کاربرد بانکداری الکترونیکی نه تنها خالی ازلطفنیست بلکه ضروت آن غیر قابل انکار است. و در یک جمله می توان گفت که بانکداری الکترونیکی یک ضرورت است نه یک انتخاب .گسترش رقابت همراه با تحولات وسیع در عرصه تجارت و بانكداری الکترونیکی در کشورمان بخصوص در بانک ملت ، بسیاری از روش های سنتی را متحول ساخته و فضای رقابت را در بكارگیری فن آوری های نو حاكم نموده است. نظام بانكی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با پیدایش مفاهیم نوین در بانكداری، شیوه ارایه خدمات به مشتریان دچار تحول شده است. با توجه به شیوه های سنتی موجود در بانك ملت و نارسایی این روش ها در ارایه خدمات جدید، ضرورت انجام این تحقیق با محوریت شناسایی تاثیرات بر بهبود عملکرد بهتر و همچنین موانع و راهکارهای توسعه بانكداری الكترونیكی در این استان ، در چارچوب سند چشم اندازی به آینده احساس گردید. این تحقیق به دنبال شناسایی عمده ترین دلایل و موانع توسعه بانکداری الکترونیکی در بانک ملت است و به همین منظور پس از نمونه گیری تصادفی به ارزیابی و طبقه ای بندی و رتبه بندی متناسب، فرایند تحقیق اجرا گردید.

1-3) سوالات تحقيق

با توجه به ماهیت تحقیق ،فرضیه ایی وجود ندارد بنابراین از سوالات تحقیق بجای فرضیه استفاده خواهد شد . اینتحقیق ،ارزيابی ورتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت(CSF)بانکداری الکترونيک بارويکردTOPSIS رابررسینمودهوباسوالاتعمدهتحقیقبهشرحذیلمیباشد :

1) شاخص های مناسب برای ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF)در بانکداری الکترونیک کدامند ؟

2) در کــارکرد بانکداری الکترونیک چه عناصری وجود دارد و تعامل بین این عناصر چگونه است ؟

3) مدل مفهومی مناسب برای ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF)در بانکداری الکترونیک دارای چه مؤلفه ها و فرایندی است ؟

4) چگونه می توان از مدل پیشنهادی برای ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF)در بانکداری الکترونیک استفاده نمود؟

1-4) اهداف تحقیق

هدفاصلياينتحقيقكاربردتكنيكهايارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) دربانکداری الکترونیک بانک ملت جهت تخصيصبهينهمنابعموجودبهمصارفاست

1) طراحی مدلی مناسب برای ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) در بانکداری الکترونیک بانک ملت

2) تدوین شاخص های ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) دربانکداری الکترونیک بانک ملت

3) توسعه مبانی نظری و تئوریک در زمینه بانکداری الکترونیک بویژه در بخش ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF)

4) انجام ارزیابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقیت (CSF) در اداره کل بانکداری الکترونیک بانک ملت

1-5) قلمرو مکانی و زمانی

قلمرومکانیجمع آوريدادههايتحقيق، اداره کل بانکداری الکترونیکبانک ملتميباشد.

قلمروزمانيجمع آوريدادههايتحقيق،شاملآبان وآذر 1392ميباشد.

1-6) ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري

يكتحقيقعلميباهدفشناختيكپديدهدرجامعهآماريانجامميشود. بهايندليل،موضوعتحقيق ممكناستمتوجهصفات،ويژگيها،كاركردهاومتغيرهايآنيااينكهمتوجهروابطبينمتغيرها،صفات، كنشوواكنشوعواملتأثيرگذاردرجامعهباشد. بنابراينجامعهآماريراميتوانبهصورتزيرتعريفنمود.

«جامعهآماريعبارتاستازكليهعناصروافراديكهدريكمقياسجغرافياييمشخصداراييكياچندصفتمشتركباشند »(سرمدوهمکاران،1383 ). آذرومؤمني(1382)نيزآنرابهصورت«صفت مشخه ، صفتياستكهبينهمهعناصرجامعهآماريمشتركومتمايزكنندةجامعهآماريازسايرجوامعباشد » تعريفنمودهاند.

باتوجهبهاينكهتحقيقحاضرارزيابی و رتبه بندی عوامل بحرانی موفقيت (CSF) بانکداری الکترونيک در بانک ملت با رويکردTOPSISميپردازد،این تحقیق در اداره کل بانکداری الکترونیک بانک ملت در بازه زمانی سه ماه چهارم سال 92 ( دی ، بهمن و اسفند 92 ) صورت گرفته است . جامعهآماريتحقيق عبارتازمديرانوکارشناساناداره کل بانکداری الکترونیک ميباشند . اينافراددرطيسالهافعاليتدرسطح بانکداری الکترونیکاستفادهاز سيستم ها و ابزارهای الکترونیکی،تجربهزياديكسبنمودهاندوازصلاحيتلازمبدينمنظوربرخوردارميباشند. برايناساس،تعداد مدیران و کارشناسان اداره کل بانکداری الکترونیک،نزديكبه140نفربرآوردشده استانتخاباعضايجامعهآماريتنهاازسطحاداره کل بانکداری بانک ملت،اولاًبدليلدردسترسبودناينافرادبوده استثانياًاينافراد،عموماًپسازكسبتجربهچندينسالهدرسطح بانکداری الکترونیک،گلچينشدهاندوخبرهترينافراددرحوزهكاريخودميباشندكهبيشترينصلاحيترابرايمشاركت درتحقيقوتكميلپرسشنامههايموردنظرداراميباشند.

1-7) ﺷﯿﻮه ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮي

وقتيكهجامعهبزرگاست،انجامسرشماريازديدگاهآماريبندرتعمليميگردد. لذاناگزيرازروشنمونهگيرياستفادهميشود. پاسخهايبدستآمدهازيكنمونةبهدقتانتخابشدهراميتوانبهكلجامعه تعميمداد. انواعطرحهاينمونهگيريراميتوانبهدودستهنمونهگيريتصادفيوغيرتصادفيدستهبندي كرد. نمونه گيريتصادفيكهبهدودستهتصادفيسادهوتصادفيدستهبنديشدهياخوشهايتقسيم ميشود،چندمشخصةمهمداردکهعبارتنداز؛

ü احتمالانتخابهرعضوجامعهپيمايشدرنمونةتحتپيمايش،مشخصاست

ü همةاعضايجامعةپيمايششانسيبرابربرايانتخابشدندرنمونهرادارند

ü انتخابهرفردبرايپيمايش،مستقلازانتخابفرديديگراست(فيضي، ١٣٨٨)

باتوجهبهويژگيهاييكهدرخصوصروشهاينمونهگيريدربالاگفتهشد،دراينتحقيق،ازروشنمونهگيريتصادفيسادهاستفادهشدهاست. بهاينترتيبكهليستاعضايجامعهاداره کل بانکداری الکترونیک بانک ملتاستخراجشدهواعضاينمونهبهصورتتصادفيازمياناعضايجامعهآماريانتخاب شدهاند.

1-8) شاخص ها عوامل بحرانی موفقيت

با توجه به اینکه ماهیت تحقیق ؛ مربوط به مدل تصمیم گیری چند معیاره است بنابراین متغیرهای تحقیق به شاخص ها و عوامل تبدیل گردیده است که در قالب چهار گروه طبقه بندی شدند که به قرار زیر است.

عوامل عملیاتی

  1. سرعت تحويل و ارائه خدمات و محصولات
  2. ارائه تسهيلات به مشتريان
  3. سهولت فرآيند خريد
  4. غني بودن محتواي وب سايت
  5. جمع آوري اطلاعات مفيد درباره مشتريان
  6. در دسترس بودن ارائه خدمات در تمامي ساعات شبانه روز(7-24)
  7. پاسخگویی به سوالات مشتریان(بدون در نظر گرفتن بعد زمان-مکان)

عوامل فني-تکنولوژیکی

  1. يكپارچگی تكنولوژيكي
  2. بکارگیری تکنولوژی مناسب
  3. زیر ساخت های فنی-مخابراتی
  4. سطح امنيت سيستم ها
  5. ارتقا زير ساخت هاي موجود(مخابراتی-شبکه ایی)
  6. سهولت استفاده از وب سايت بانکداری الکترونیکی

عوامل مدیریتی -استراتژيكي

  1. حمایت مديريت ارشد
  2. سطح ريسك پذيري مديران
  3. ساختار انعطاف پذير سازماني
  4. يکپارچکي فرايندهاي کسب و کار
  5. رشد و ترقي فرهنگ تجارت الکترونيکي و بانکداري الکترونيکي
  6. بازاريابي و توسعه بازارهاي هدف
  7. منافع و سود از طريق کانال های الکترونيکي
  8. در دسترس بودن منابع (انسانی-غیر انسانی)

عوامل سازماني

  1. ساختار سازماني انعطاف پذير
  2. نیروی انسانی متخصص و ماهر
  3. اطمینان از منابع و سرمايه هاي مالي
  4. سطح زير ساخت هاي فني
  5. تجربه مدیران همراه با بررسی های حاصل از مطالعات تطبیق

1. Electronic Commerce

[2]. Electronic banking

[3].ICT

[4] . انجمن های تخصصی پرداخت الکترونیکی، و پایانه های فروشگاهی ،آبان 1389

[5].Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution


مبلغ واقعی 54,000 تومان    23% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 41,580 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 46

برچسب های مهم

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

این محصول آپدیت شد تاریخ 1397/01/27 بسم الله الرحمن الرحیم سلام در دنیای اینترنت خیلی از آدم ها هستند که دوست دارند کسب درآمد کنند و به خیلی چیزها و ایده ها فکر میکنند . همه ما دوست داریم در کمترین زمان بهترین درآمد را داشته باشیم مثلا یک فرد به طور میانگین اگر 12 ساعت کارکند و ...

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

پکیج کسب درآمداسان از اینترنت اپدیت جدید 15 اردیبهشت 1397 مناسب برای تمامی افرادباهرسن ودانشی این فرصت هرگز تکرار نمیشود عجله کنید تضمین100%بازگشت وجه درصورت عدم کسب این مبلغ هدیه ویژه پس از خرید این محصول: 1.نرم افزار کی به وای فای وصله نرم افزاری برای ...

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

-اد ممبر بینهایت- {افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و گروه تلگرام و...} Addmember نسخه ویژه(VIP) تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی و فیک و آموزش های آن، که در اینترنت و بازار به قیمت های بالا به فروش می رسد را یک جا و مرتب و منظم به همراه راهنما در هر بخش، با قیمتی کم در ...

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی و بدون نیاز به ارتقا توجه :مشکل امضا با کلید دیباگ دراین نسخه کاملا رفع شده و برنامه ها به بازار ارسال می شوند اگر به این مشکل برخوردید ما 10برابر پولتان را پس میدهیم. این نرم افزار بر روی اندروید قابل نصب میباشد 100% مورد تایید ...

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

بلند قامت بودن یک امتیاز بزرگ برای شماست! سلام بیتا بیات هستم کارشناس فیزیولوژی ورزشی،لازم دانستم قبل از این که شما با روش گرو تالر داینامیک آشنا شوید چند تا نکته رو صادقانه خدمتتان عرض کنم همانطور که تو اینستاگرام(khosh.andam@)نوشتم خیلی اتفاقی با این متد آشنا ...

مجموعه ی آموزش تعمیر لامپ کم مصرف (از مبتدی تا

مجموعه ی آموزش تعمیر لامپ کم مصرف (از مبتدی تا

کتاب آموزش تعمیر لامپ کم مصرف همانطور كه مي دانيد لامپ هاي كم مصرف بعد از مدتي ديگر روشن نمي شوند و نياز به تعمير دارند در بيشتر اين موارد مي توان با ساده ترين وسايل لامپ را در منزل تعمير كرد این مجموعه دارای 5 کتاب است که در آن نحوه عملکرد و روش های عیب یابی لامپ کم ...

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی وفیک را یک جادریافت کنیدهرکدام از این نرم افزار ها در اینترنت و کافه بازاربه قیمت خیلی بالایی بفروش میرسند. نکته: پورسانت بازاریابی این محصول 60% است نسخه ی 100%تست شده با توجه به فیلترینگ تلگرام 15 اردیبهشت ...

کتاب افزایش ممبر کانال تلگرام

کتاب افزایش ممبر کانال تلگرام

افزایش اعضای کانال تلگرام ، مهمترین دغدغه صاحبان کانال در این شبکه اجتماعی موبایلی است.در این مطلب موثرترین روش های افزایش اعضای کانال تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد. در ابتدا ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که افزایش اعضای کانال تلگرام ( Telegram ) با روش های غیر معمول ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه ...

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

محتوای این مجموعه کامل آموزش خوشنویسی: 1- آموزش خوشنویسی با خودکار 2-سرمشق های خوشنویسی 3- آموزش خط تحریری 4-آداب خوش نویسی فايده اول خوشنويسی: كه روحي و دروني است ٬رويت خط زيبا موجب بهجت روحي و حظ معنوي مي شود و البته بهره معنوي خوشنويس مضاعف و مبتدا است و آثار و بركاتي ...

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان خیلی از وقت ها دوست داشته اید شخص و یا همسر خود را عشق خود نمایید. عاشق شدن به تمام معنا، طوری که هیچ کسی را به اندازه شما دوست نداشته باشد شما را کامل قبول ...

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

نوع فایل:PDF زبان:فارسی حجم فایل:18KB در چند دهه اخیر با توجه به افزایش رشد آپارتمان سازی ، تعداد متقاضیان ساخت کابینت نیز افزایش پیدا کرد و با توجه به تغییر ماهیت کابینت ها از فلزی به MDF و تمایل به تغییر مکرر دکوراسیون آشپزخانه از سوی خانواده ها ، کابینت سازی نیز در میان مشاغل ...

آموزش برنامه نویسی آردوینو

آموزش برنامه نویسی آردوینو

معرفی آردوینو : آردوینو یکی از معروف ترین platform های متن باز است که روی برد های خود از میکروکنترلر های AVR و ARM شرکت atmel استفاده کرده است . هدف اردوینو استفاده از مدار چاپی واحد بود که توانست باعث شود توزیع دهنگان این platform باهم به اشتراک گذاری کد ها و شماتیک پروژه ی ...

دانلود پکیج درآمدزایی 400هزارتومن ناچیز در 40دقیقه

دانلود پکیج درآمدزایی 400هزارتومن ناچیز در 40دقیقه

برای درآمدزایی فوق العاده، فقط توضیحات زیر را تا انتها بخوانید. ما درآمد شما را تضمین می کنیم. واقعا ده میلیون تومن درآمد ماهیانه هیچ چیز خاصی نیست. اینقد واسه خودتون بزرگ و دست نیافتنیش نکنین دوستان من، اگه به ضمیرناخودآگاه خودتون القا کردین که اون بزرگه و شما ...

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

برنامه تماس و ارسال پیام رایگان به دیگران با شماره ناشناس به صورت کاملا رایگان بدون نیاز به روت به وسیله این برنامه میتوانید با شماره دلخواه خود به دیگران زنگ بزنید. یعنی زمانی که شما با دیگران تماس می گیرید شماره دلخواهی که شما در برنامه وارد کرده اید برای شخصی که ...

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب درآمد میلیونی اینترنتی و تضمینی در منزل جدید ترین و مطمئن ترین روش کسب درآمد در سال 1394 تعهد و ضمانت ما : در عرض فقط یک ساعت اول کسب درآمد نمایید بعد از درآمد آن این مجموعه را خریداری نمایید می دانیم همه ما از مطالب تبلیغاتی و الکی که در مورد کسب و کار اینترنتی است خسته ...

اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل !!!!!

اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل !!!!!

vipbike.ir توجه توجه روش هایی که کاملا قانونی هستند اما جایی آن ها را پیدا نمیکیند این روش ها بسیار ساده و کاربردی هستند و تنها با طی مراحلی ساده شما می توانید در کم تر از دو دقیقه حداقل ۱ گیگ اینترنت رایگان همراه اول و ۱۴ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل دریافت ...

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

- ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps ردیابی و کنترل از از راه دور ، با وارد کردن شماره موبایل نرم افزار ردیاب شماره موبایل کاملا ایرانی و فارسی بدون نیاز به فعال بودن GPS گوشی شما و طرف مقابل با استفاده از این نرم افزار ردیاب شماره موبایل فرزندان و افراد ...

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن فوق العاده و کم یاب سامانه مخابرات با امکانات زیر که گویای محتواست قابلیت استعلام شماره موبایل قابلیت کشف مزاحم تلفنی قابلیت دریافت ریز مکالمات مشترکین تلفن همراه مشترکین حقوقی مشترکین تلفن ثابت پیش شماره ها ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه 5 میلیونی ...

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آیا می دانید؟ یک راز مهم در مورد سایت های کسب درآمد از اینترنت که ممکن است ندانید. می دانید چرا سایت های مختلفی که دیده اید نتوانسته اند به شما کمک کنند کسب درآمد کنید؟حقیقت این است که اکثر این سایت های آموزشی برای کسب درآمد در اینترنت توسط ...

نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی

نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی

شاه نعمت‌الله ولی نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی پر فروشترین کتاب نسخه خطی با بیش از 2000000 فروش تا کنون به دليل استقبال بي نظيز شما كاربران گرامي نسخه خطي فوق فقط تا پايان اسفند ماه با 20% تخفيف به فروش مي رسد و بعد از آن به قیمت ...

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست

این روزها با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور، کسب درآمد برای خیلی از افراد جامعه بسیار دشوار است. بسیاری از افراد به امید اینکه در آینده بتوانند یک شغل کارمندی داشته باشند به سختی درس می خوانند و عده ای دیگر که نتوانند درس بخوانند نیز راه های دیگری را انتخاب می کنند. ...

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی» (فایل word قابل ویرایش) این پروژه توسط گروه معماری تلار تهیه شده است. از این بابت مشابه آن در وب وجود ندارد. رساله در 157 صفحه تنظمیم شده و دارای 77 منبع است. متن مطابق ...

نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ

نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ

▼ توجه توجه ▼ شما می توانید این نرم افزار را به صورت رایگان از سایت ما دانلود نمایید: app.alosite.net نرم افزار افزایش بازدید سایت نرم افزاری است جهت بالا بردن بازدید سایت یا وبلاگ با ایپی های متفاوت شما میتوانید به جای خرید بازدید از سایت ها از نرم افزار بازدید استفاده کنید ...

کتاب « الفبای جامع ثروت و ثروتمندشدن » برای

کتاب « الفبای جامع ثروت و ثروتمندشدن » برای

قوانین ثروتمند شدن چیست؟ ذهن ثروتمندان چگونه کار می کند؟ وجود ثروت ساز چگونه وجودی است؟ چرا بعضی افراد با اینکه سخت کار می کنند هیچ وقت پولدار نمیشوند؟ ذهن فقرا با ذهن ثروتمندان چه تفاوتی دارد؟ نوع مشاغل ثروتمند شدن شما کدام است؟ چرا اکثر مردم از پیشرفت و بهبود ...

سوال عملی ICDL 2 همراه با جواب - ( سری اول )

سوال عملی ICDL 2 همراه با جواب - ( سری اول )

سوالات عملی ICDL2 همراه با جواب (ویندوز - اینترنت و ایمیل ) تعداد فایل : 7 نوع فایل : Pdf ...

آموزش تله کینزی در دو روز

آموزش تله کینزی در دو روز

فقط در 2 روز...! با سلام. در این کتاب آموزش کامل تله کینزی را بصورت خیلی ساده و روان در اختیار شما قرار دادیم که هرکسی حتی در مبتدی ترین سطح میتواند تله کینزی را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرد. آموزش هایی که داده شده همراه با تصویر میباشند و باعث یاد گیری بهتر شما عزیزان ...

خلاصه کتاب وسؤالات تستي کتاب تفسیر قرآن کریم -

خلاصه کتاب وسؤالات تستي کتاب تفسیر قرآن کریم -

مجموعه سؤالات تستي كتاب تفسیر قرآن کریم (آیات برگزیده) (ويراست دوم، نشر معارف) مشتمل بر 600 سؤال. 2 جزوه و خلاصه درس (تفسیر قرآن کریم(آیات برگزیده) فایل pdfکتاب حجم فایل:20kb گردآورنده این فایل وب سایت نسیم بوک ...

دانلود فیلم های آموزش رانندگی با ماشین

دانلود فیلم های آموزش رانندگی با ماشین

آموزش رانندگي به زبان فارسي آموزشي كاملا فارسي و صد در صد اورجينال آيا مي خواهيد تمام فوت و فن رانندگي را به طور كامل بدانيد؟ آيا مخواهيد تنها با يكبار امتحان رانندگي قبول شويد؟ آيا چندين بار تست رانندگي داده و قبول نشده ايد؟ بهترين روش آموزش رانندگي در منزل ...


مطالب تصادفی

  • استفاده از نشاسته اصلاح شده هیدروکسی پروپیل دی استارچ فسفات به عنوان جایگزین روغن در سس مایونز  ....
  • استفاده از عصاره برگ زیتون به جای آنتی اکسیدان ها و نگهدارنده های سنتزی در سس مایونز و ارزیابی تغییرات فیزیکوشیمیایی .....
  • استخراج لیکوپن از ضایعات گوجه فرنگی.....
  • استخراج پلی ساکارید از برگ گیاه هفت کول و بررسی فعالیت ضد اکسایشی و ضد میکروبی آن....
  • استخراج پروتئین از کنجاله آفتابگردان و بررسی ویژگی‌های عملکردی آن....

بندرعباس

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب