تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1020
  • بازدید دیروز : 4294
  • بازدید کل : 996820

ترجمه کتاب « تأثیر رسانه » اثر سارا فینگر و میشل مواتی...


ترجمه کتاب « تأثیر رسانه » اثر سارا فینگر و میشل مواتی...

  فهرست

 مقدمه

v افکار مفهوم نسبي

الف) رسانه ها و توليدات عمومي

1) افکار عمومي ديگر وجود ندارد

2) فريب مناظره ها

3) اطلاع رساني مبهم

4) جريان اخبار

ب) اخبار دستکاري شده

1) پايان تحقيق و بررسي

2) سرمقاله نويسي

3) تابعيت از واژگان

4) گروه کارشناسان

  « با اين همه شما ناچاريد مطبوعات را بخوانيد. نه به اين خاطر که
از آن چه مي گذرد باخبر شويد بلکه براي اينکه از آن چه رسانه ها
مي خواهند مردم فکر کنند، آگاه شويد. »

اديت کرسون، جهنم ماتينيون، اثر رافائل باکه[1]

 مقدمه

جامعة ارتباطات و اطلاع رساني، سراب افسونگر دهه هاي آخر قرن بيستم، از اين پس همچون عملي انجام شده است. تيموتي ليري در کتاب خود با عنوان فنون آشفتگي[2] پيش بيني کرده بود که قرن بيست و يکم در سيطرۀ فرهنگي نوين در مقياس جهاني خواهد بود که در آن موجودات قادرند با سرعت نور ارتباط برقرار کنند. امروزه اين پيشگويي به چنان واقعيتي فراگير تبديل شده که ديگر به چشم نمي آيد.

خبر همه جا به ما تحميل مي شود، اما در عين حال به نظر مي رسد که تفکر آزاد بيش از هر زمان ديگر، دچار سرگشتگي شگفتي شده است. دستکاري هوشمندانة افکار توسط رسانه ها همچون
بي فرهنگي نسل جديد، يا آمريکايي شدن اذهان به يکي از صورت هاي دائمي و پيچيده در گفتمان واپسگرا تبديل شده است .

اين کتاب با مطالعة مجموعه اي با موضوع خبر که مدت زماني بيش از سه سال را پوشش
مي دهد، روزنامه ها يا برنامه هاي خبري تلويزيوني و راديويي، گزيدۀ مطبوعات سنتي يا اينترنتي، روزنامه هاي محلي و مطبوعات ملي با تحليل داده هاي کيفي يا کمي( نظير نظرات، بازخورد ها[3]، عقايد، انتخاب ها، باورها و ...) که نظرسنجي ها و ديگر شاخص هاي سنجش را در اختيار وسايل ارتباط جمعي قرارمي دهند، و با پرسش از کساني که عقايد را شکل مي دهند يا متزلزل مي کنند يعني روزنامه نگاران و متخصصين حوزۀ ارتباط، بررسي انتقادي توليد خبر و همچنين دريافت آن بوسيلة نمايندگان اجتماعي را پيشنهاد مي کند. در اين مورد کتاب به بررسي دقيق ساز و کار پيچيدۀ توليد عقيده مي پردازد.

هدف اين کتاب همچنين روشن کردن چند مشکل اساسي است که امروزه رسانه ها با آن مواجه هستند.

چرا رسانه هابا اين که زمان چنداني از پيدايش و تأثير شان بر تفکرات و قضاوت هاي ما
نمي گذرد، اگر نخواهيم بگوئيم در چهار چوب مراجعات روزمرۀ ما بيگانه هستند، در نظر ما نامفهوم و عجيب جلوه مي کنند؟

چرا اطلاعاتي که آن ها انتشار مي دهند ناقص به دست ما مي رسد يا به طرزي چنان مبهم که واکنش چنداني در ما ايجاد نمي کند؟ اگر بخواهيم تنها به ذکر يک مثال بسنده کنيم، به رغم تکرار و تأکيد کلام رسانه اي، اکثر ما نهايتاً در مقابل تهديدها و خطراتي که فعاليت هاي بشر به سيارۀ ما تحميل مي کند، تا اندازه اي بي تفاوت مي مانيم؛ تمام نگراني هايي که ممکن است عواقب اين فعاليت ها در پي داشته باشد از طريق تعهدي محکم يا راه حل هاي روشن، براي تغيير دادن مسائل جبران نشده است. آيا امکان دارد که خبر با وجود تنوع و حجم زياد دربارۀ موضوعي مطرح شود و فاقد عمق، جنبة آموزشي و تأثير باشد؟آيا براي ايجاد هر چيزي ديگري مگر ترس و سکون بيش از حد جنجالي به نظر نمي رسد؟

چرا بعضي از اخبار و بعضي از اطلاعات بسيار افراطي و در نهايت غير قابل باور به نظر
مي رسند و حتي با وجود اغراقشان در حد سطحي ترين خبر ها گنگ و نامفهوم هستند؟ چرا اين بي اعتمادي و بدگماني عمومي در مقابل دنياي رسانه اي که در گذشته همانند آخرين سنگر آزادمنشانه در برابر فشار قدرت هاي مختلف بود، امروزه همانند آن ها و يا شبيه به آن ها، نمايان
مي شود؟

آيا سانسور و کنترل دولت بر روي اخبار، از اين فرض تباني، رسوايي هاي دروغين يا اين
سکوت هاي آزار دهنده، بهتر نبود؟ آيا بهتر نيست اين ممنوعيت را که مي توان آن را ناديده گرفت، به اين خود سانسوري وحشتناک که به طور مداوم ماهيت و واقعيش را با آراستن اعمال خود با ظاهري مبرا از تحريک و گستاخي پنهان مي کند، ترجيح داد؟

آيا ماهيت روزنامه نگاري حقيقتاً تغيير کرده و شيوه هاي کاريش يعني جمع آوري حقايق در برخورد با شهروندان ( انتقال اين حقايق با تبديل آن ها به حقايقي منسجم و قابل فهم ) اصلاح کرده است؟ آيا تحقيق و بررسي هميشه جزئي از مجموعه اصول روزنامه نگاري هستند، به منزلة تنها ابزارهايي که حقيقتاًً قادرند دستکاري و تحريف همة سلطه گران را از بين ببرند؟

آيا زبان رسانه اي به نوعي زبان خاص و نامفهوم براي بسياري تبديل نشده است که تنها به جامعة طالبان اطلاعات اختصاص يافته است؟ مهم تر سبک و واژگان روزنامه نگاري است، آيا به طور کامل لوازم نوعي هماهنگي و دنباله روي نيستند که منجر به مخاطب قرار دادن گروهي اندک يعني برقرار کنندگان ارتباط يا متخصصان اين حرفه مي شود؟

از سوي ديگر نارضايتي روزافزون عامة مردم از مطبوعاتي که فروش بالايي نيز دارند منجر به نوعي فقر فکري يعني نوعي سير قهقرايي کاملاً بي سابقه و متناقض با تمايلات و سلايق جديد ارتباطي که با حجم بالاي داده هاي اينترنتي و قواعد متغير اطلاعات و تبادلات بوجود آمده،
نمي شود؟

موسسة ملي آمار و مطالعات اقتصادي )INSEE [4] (برآورد مي کند که فرانسوي ها ، يک سوم کمتر از سال 1970 هزينه هايشان را به مطبوعات ( روزنامه و مجله ) اختصاص مي دهند. طبق نظر اين موسسه، اين عقب نشيني به ويژه از آغاز سال هاي 1990 گوياتر است و اين بي علاقگي به شدت عموم مردم و جوانان راتحت تاثير قرارمي دهد. INSEE مي نويسد: هر چه نسل جديدتر باشد، به همان اندازه سهم مطبوعات در بودجه خانوار کمتر است. آن چه که به ما اجازه مي دهد، آشکارا به نفع « ورود نسل جديد که نسبت به نسل هاي گذشته کمتر از مطبوعات استفاده مي کنند » رأي دهيم. ( INSEE نخستين، عقب نشيني کتاب و مطبوعات در بودجة خانوار، اوت 2009 )

همان طور که متذکر شديم نوعي انتقال به شکل بي علاقگي را مشاهده مي کنيم که مي توانست
بي شک قدرت ساير رسانه ها را افزايش دهد ، همانند ارتباطات جمعي، آگهي هاي بازرگاني، شايعات، منابع نامعلوم يا متعدد مثل بلاگ هاي شخصي يا فرم هاي شبکه. تمام اين شيوه هاي رسانه اي جديد که به عنوان منابع اطلاعات شناخته مي شوند، به اندازۀ رسانه هاي سنتي ضعيف هستند. بدون شک بايد اين عقيده را بپذيريم، جايي را که امروز رسانه اشغال مي کند – در معناي وسيع کلمة رسانه - برخي از باورها را با قطع رابطه با اصول و قواعد رسانه اي شکل گرفته شده در اواسط قرن بيستم، تغيير داده و گزارشات اغلب متناقض را تحميل کرده است:

1-رسانه ها بيش از پيش متعدد هستند ( افزايش مجلات تخصصي، مطبوعات رايگان، ظهور
رسانه هاي نو و غيره)

2-رسانه ها بيش از پيش متنوع شده اند (مطبوعات، شنيداري– ديداري عام و خاص، اينترنت ) و در درون اين قطب اخير رنگين کمان باشکوهي از نظام اطلاعات:

- افزايش آنلاين رسانه هاي کلاسيک ( صفحات وب، روزنامه ها، مجلات، اخبار شنيداري- ديداري، فرانسوي و بين المللي )

- منابع تخصصي اطلاعات که فقط به صورت آنلاين موجود هستند و کاملاً بر روي نقد رسانه هاي سنتي متمرکز شده اند. (MédiaPart, rue 89, ArrêtsurImage ويا انتشار آنلاين مخفي نسخة کاغذي : طرح B )

- منابع اطلاعات متناوب يا مستقل : بلاگ ها، روزنامه هاي وابسته يا منطقه اي ( در معناي مافيايي کلمه ) و وب ريپورتينگ

- ارتباطات دستکاري شده و مبدل ( تبليغات سياسي، مذهبي، اقتصادي، شبکه اي : تويتر، فيس بوک، ماي اسپيس)

- شايعات و اطلاعات نادرست که توسط شبکه هاي مختلف ارائه شده اند ( فُرُم ها،
ليست پست هاي الکترونيک و غيره )

3-رسانه هاي سنتي بيش از پيش نقد شده اند و زير سوال رفته اند.

4-رسانه هاي سنتي کمتر خوانده شده، مراجعه شده، گوش داده شده و بکار رفته اند.

تنها منطق واضح ، در واقع تناقض آشکار اين دو نکتة اخير است که نيازمند تحقيقي دقيق است : بيشتر نقد شده و کمتر خوانده شده اند. اين کتاب به دفعات به اين مسئله خواهد پرداخت.

در صفحات قبل از ظهور باورهايي که در تناقض آشکار با چارچوب هاي دنياي رسانه اي عصر حاضر هستند، ياد کرديم. ازدياد ابزارها و راه هاي ارتباط در واقع اين عقيده را بدون ذکر آن به ما تحميل کردهکه ما در حال حاضر در ارتباط دائمي با اخبار و رويدادها هستيم. در حال حاضر دنيا بدون وقفه با ما در ارتباط است و ما را آگاه مي کند و باور خطرناک تر اين است که دنيا با تمام
تنوع هايش، با همة ظرايف و تفاسير رويدادها با ما سخن مي گويد.

اين نظام به صورت آشکار و پنهان در جريان است. گسترش فناوري هاي جديد اطلاعات و ارتباطات، که بيشتر کلاسيک هستند، باعث متحول شدن ارتباط ما با وقايع و دنيايي که در آن زندگي مي کنيم و در نتيجه ارتباط ما با ديگران شده است. اين فراواني شيوه هاي دستيابي به اطلاعات و استفاده از آن ها، گاهي باعث مي شود به نوعي استقلال روز افزون عقايدمان و تفکري که از قيد فشار و ستم قدرت هاي مختلف آزاد است، باور داشته باشيم. قدرت هايي که قصد دارند ديدگاه و باور هايشان را به ما تحميل کنند.

اما آيا ما تا اين حد تصميم گيرنده هستيم، که محتوياتي را که دريافت و براي تلطيف احساساتمان استفاده مي کنيم، تفکرات و عقايدمان را ارتقاء دهد؟ اين قراردادهاي جديد که اين جا و آن جا براي رمزگشايي در نظر گرفته شده و مسلماً بيش از گذشته متنوع هستند، آيا با توجه به تنوعشان، فاقد ويژگي هاي مورد نظر ما يعني مصون از تأثير، دستکاري، کنترل، سانسور و تحريف، هستند؟

مهم تر از آن آيا تمايلات، علائق، انتخاب ها و عقايد ما آن قدر شخصي هستند که ما دوست داريم باشند؟ به شيوه اي چنان قوي که ما خود را در مرکز يک نظام شگفت انگيز تحقيق، انتخاب، ارائه و روي هم گذاشتن اطلاعات تصور کنيم که هر روز قوي تر از روز قبل است ؟

ماشين هاي قديمي توليد افکار که مبتني بر تهديد و کنترل خبر هستند، در دهه هاي50 و 60 شناسايي شدند. آن ها که مدت زمان طولاني و بدون شک امروزه هم به عنوان نقطة تاريکي در حوزۀ
روزنامه نگاري و سياست به حساب مي آمدند، امروز نقاب ظريف و فريبنده تري به چهره زده اند. حتي تبليغات گذشته که قصد دارند قدرت ها را در سيطرۀ خود در آورند در اکثر موارد تحت حمايت اين قدرت ها بوده اند.

در سال 1998 پير کارل، خبرنگار تلويزيون فيلمي را با عنوان نديده و نگرفته[5]کارگرداني کرد که فرضية تباني و همدستي تمام و کمال قدرت رسانه اي و حوزۀ سياسي را به نمايش مي گذارد. بدين سان يکي به طور مداوم بر ديگري تأثير گذاشته و رسانه ها از منافع کاملاً مستقلي برخوردار
مي شدند و اين امر بسيار نگران کننده است که رسانه ها از منافع خاص کادر سياسي برخوردار شوند، به عنوان مثال تسهيل کار آن ها در فريب افکار عمومي يا تبديل شدن به پيام آوران صلح و آشتي سخنان آنان در عوض سخاوت و امتيازات پنهاني که به رسانه ها اعطا شده است.

فيلم پير کارل به عنوان الگو براي نسل جوان به حساب مي آيد و تبديل به نوعي اعتراض
ديداري- شنيداري در نقد نظام رسانه هاي فرانسه و تنها راه هوشمندانه براي بسياري از جوانان شده تا نگاهي به روزنامه نگاري و خبر بيندازند.

پيشتر در سال 1997 روزنامه نگار سرژ حليمي رئيس هيئت تحريرية ماهنامة دنياي سياست[6] کتابي با لحن بسيار هجو با عنوان سگهاي نگهبان نوين [7] در انتشاراتLiber/Raisons d’agir به چاپ رسانده بود. ( انتشاراتي که پير بورديو آن را تأسيس کرده و خودش کتاب دربارۀ تلويزيونو سپس سلطة خبرنگاري[8] را در آن جا منتشر کرده بود. متن اخير بسيار انتقاد آميز و دربارۀ تدابير اطلاع رساني در تلويزيون و مکانيسم اخبار بود.)

متن سرژ حليمي از برخي جنبه ها کار پير کارل را معرفي مي کند: اثري است آگاه کننده، عمداً
تحريک آميز و به دنبال توجيه و تبرئة يک نظر يا ديدگاه. اما به اين معني نيست که هر چيزي در آن بايد فاسد يا تحريف شده باشد، و يا آن گونه که برخي ادعا کرده اند اين کتاب آن ها را به زير سؤال برده است.

سرژ حليمي با دقت و شدت فراوان و حتي با سوء نيت شديد ( که اغلب معتبر و بجاست ) آن چه که او روزنامه نگاري ارزشي مي نامد، شرح مي دهد. ما روزنامه نگاري مرجع را که توسط
رسانه هاي بزرگ و انعطاف ناپذير و با الزامات فراوان بيان شده، مي شناختيم. براي مثال روزنامة
لو موند که از سال 1945 براي تأئيد نگرش اخلاقي والاي خود دربارة خبر، و احترام نسبتاً جنون آميزش در مورد قوانين روزنامه نگاري فرانسه، دست از تلاش برنداشته است و خود را عهده دار مردم سالاري، آزادي و بيان عقيده مي داند. روزنامه نگاري مرجع به جاي خود، ولي مطبوعات ارزشي چه جايگاهي دارد؟ ارزش در مقابل چه کسي؟

سرژ حليمي پاسخ مي دهد در مقابل قدرت هاي اين جهان. وي در اين دستگاه مصالحه، ناظر نوعي به روزرساني نظام هواداران بين روزنامه نگاران و رهبران سياسي از طريق توطئه چيني و دسيسه، روابط دوستانه، اعطاي پست و توزيع امتيازات است. به قول سرژ حليمي وابستگي دوگانة مطبوعات امروز فرانسه : « ارزش در برابر قدرت و احتياط در برابر پول. »نشان ها، ارتقائات،
سمت هاي مسووليت حتي عملکردهاي دولت ( گزارشگران، مشاوران، مأموران قراردادي ) تمام اين مناصب و مسووليت هاي بزرگ و کوچک، تفويض ها، نمايندگي هايي که سخاوتمندانه به عنوان پاداش هاي نمادين و به عنوان دستمزد که کمتر نمادين است، در عوض يک رفتار و پوشش رسانه اي خوب و يا حتي دوستانه اعطا شده است. اين موضوع هيچ وقت به اين صورت بيان و ابراز نشده بود. سرژ حليمي تلويحاً مي گويد که برخي از ناگفته ها از کلام بسيار پر طنين ترند.

اما کدام روزنامه نگاران؟ آيا تمام نظام رسانه اي تحت تأثير و انقياد حوزۀ سياسي قرار گرفته است؟ سرژ حليمي پاسخ مي دهد نه. اساساً هنر پيشگان برجسته، نويسندگان بزرگ، اسامي برجستة روزنامه نگاري اجتماعي و تلويزيوني، نخبگان رسانه اي، سرمقاله نويس ها، گردانندگان بحث ها، متخصصان مسائل سياسي و چهره ها و نام هايي که پيوسته به صفحات اول روزنامه ها باز مي گردند و در طول برنامه ها با هم مواجه و رو در رو مي شوند.

تمام روزنامه نگاران مطرح، پاريسي و وابسته به رسانه هاي نوشتاري و شنيداري- ديداري بزرگ بودند ( به صورت عمده سه هفته نامه ي بزرگ: اکسپرس، پون، نوول ابزرواتور [9]، سه روز نامة ملي بزرگ: موند، ليبراسيون، فيگارو[10] و شبکه هاي بزرگ تلويزيون و راديو: ،TF1 ،فرانس دو[11]... و راديو فرانس )

سرژ حليمي اين محفل کوچک روزنامه نگاران برجسته را با يک انجمن قدرت رسانه اي که در هر شرايطي به حيات خود ادامه مي دهد، مقايسه مي کند:

« يک طبقه. با نظرات يکسان و يک شکل. آن ها روزنامه نگاران يا روشنفکراني هستند که تعداد آن ها از سي نفر تجاوز نمي کند، جدانشدني و پرحرفند. در بين آن ها تباني، قاعده است. با هم ملاقات مي کنند، از هم قدرداني و انتقاد مي کنند و تقريباً در مورد همه چيز با هم توافق دارند. »
( سرژ حليمي )

تحليلي که امروز به طرفداران تفسير و يا تحريک اختصاص يافته، خيلي هم چيز تازه اي نيست. پيش تر در سال 1984 رمي ريفل در بحبوحة دوران افزايش و فراواني عرضه هاي رسانه اي در کتاب موشکافانة خود نخبة روزنامه نگاران[12] بروز حداقل نفوذ را توصيف مي کند که بسيار آگاه از اهميت و برد و باخت قدرتي که رسانه ها را به حاشيه مي راند، اطلاعات را هدايت مي کند.

مي توان رويکردهاي جامعه شناسانة نخبگان و سخنراني هاي آنان را ملاحظه کرد که باعث نوعي پيشروي دائمي به جلو است و به صورت عمده از جامعه شناسي پير بورديو الهام گرفته است. همانند فيلم پير کارل، کارهاي مجلة اقدامات تحقيق در باب دانش اجتماعي [13]يا تحليل هاي انجمن آکريميد
( نقد رسانه ها ) :

- سخنراني روشنفکري _ سياسي _ رسانه اي غالب که در رسانه هاي عمومي حاضر است، يک سخنراني طرد شده باقي مي ماند و از آن جايي که زائيدۀ تفکر نخبگان است، کاملاً متکبر، خودپسند و مطمئن از اعتبار خود است. اين سخنراني دائماً در حال توجيه خود است و طرد و سلب صلاحيت را تقويت مي کند، حتي اگر اداي تواضع و همدلي دروغين را براي برکنار شده ها در بياورد . اين سخنراني يک طبقه و يا حتي يک فرقه است. لوگوي جهان کوچکي که اصل مسووليت هاي قدرت سياسي و اطلاعات را در سطح ملي از بين برده است.

- سخنراني دو طرفه که متعلق به نخبگان است و بخش ريشه هاي مشابه، تمايلات، کاربردها و مراجع مشترک را شکوفا مي کند. بدون شک پير بورديو، نوربر الياس و حتي مارسل موساز هنجارها براي نشان دادن شکل بخصوصي از اجتماعي شدن ارثي، فراگيري و تدبير سخن مي گويند. همچنين اين سخنراني به همان ترتيبي که تفاوت هاي طبقاتي و فرهنگي را ناديده مي گيرد يا تحقير مي کند به آن ها برچسب کهنگي تاريخي مي زند. اين سخنراني با محکوم کردن تفکرات مختلف و اختلاف عقايد روشنفکري، غالباً تحت عنوان عدم صلاحيت يا ضعف کارشناسي، به شدت از آن ها انتقاد مي کند. يا تحت عنوان باز کردن ذهن، مخالفت با تعصب، احترام و درک متقابل ، آن ها را غالباً به عنوان انتقال دهندگان ارتباطي تا در قالب کاربرد هاي واقعي به سمت خود مي کشد و جذب و بازيابي مي کند. سرژ حليمي مظهر کامل اين نزديکي اجتماعي را آن جا مي يابد، که «کودکان مرفه را در بين خودشان مدت زمان طولاني پس از آن که در همان تالارها بازيگوشي و جست و خيز کرده اند، به هم نزديک مي کند و پيوند
مي دهد.»

اين خاطرۀ مشترک که براي جلب توجهشان به منافع روزافزون، آن ها را به سمت يکديگر سوق
مي دهد، به طرزي غيرعادي توسط مجري داويد پوژودا ابراز شده است. وي عضو چندين محفل پاريسي است که شايد در مرکز آن ها اين تباني معروف صورت مي گيرد. در سال2003داويد پژودا در شبکه تلويزيونيفرانس انترشرح داد:

« ببينيد نمي دانم. من رفقايي دارم که در سيانس- پو (Sciences-Po)با سياستمداران بودند.
آن ها دختران مشترکي را مي شناختند. يکي روزنامه نگار شد و ديگري سياستمدار. آن ها کجا
مي روند، ديگر همديگر را ملاقات نمي کنند؟ خيلي مشکل است ... »

با وجود اين ارزش ذاتي فيلم پير کارل و کتاب سرژ حليمي هر چه که باشد، همانند ارزش برخي
نقد ها که به آن پرداخته اند، دچار نقص توضيح تنها نسخة پذيرفته شده و قابل قبول دنياي
رسانه هاي حال حاضر فرانسه براي بسياري از جوان تر ها است.

با تعميم دادن آن به مجموعه يک نظام که اين آثار به خوبي قادر به شناخت انحراف هاي آن نيستند، و با نسبت دادن عيب ها يا قصوري که برخي مرتکب شده اند به کل جامعه ي روزنامه نگاران، عميقاً نسل جوان را از اخبار دورکرده اند و با وجودي که اين آثار مسئله تباني
رسانه - سياست يا ظهور نوعي روزنامه نگاري مرجع را مطرح ساخته اند و از آن جايي که اين آثار اولويت را به اخبار تلويزيوني مي دهند، آن ها را بويژه از مطبوعات، تحقيق و همچنين تحليل دور کرده اند. در عين حال اين آثار، نقدها را هم مشروط بر درست بودن، در بر مي گيرند و در شکل گيري و تثبيت پيکرۀ روزنامه نگاري در کليت آن نقش بسزايي داشته اند. بويژه کساني از جامعه روزنامه نگاري که با شيوۀ کار قابل ملاحظه شان، از اين نمونه ها فاصله گرفته اند. از سوي ديگر شهرونداني با ارتباطات قوي که امروز در تلفن هاي همراه، تلفن هاي هوشمند و يا کامپيوترهاي جيبي خود اطلاعات و اخبار را بررسي مي کنند و دوست ندارند تنها دريافت کنندگان سادۀ اخباري که تحريف و دستکاري شده و يا قرباني بي ارادۀ يک تبليغ زننده و مضحک باشند بلکه بازيگران گوش به زنگ و پر جنب و جوش و سازندگان بي وقفه و بي تاثير ديدگاه خاص خود از جهان هستند. اين تناقض نگران کننده است.

بسياري در زمان حال خود را قادر به رمزگشايي توطئه ها و فريب هاي يک نظام رسانه اي که به اين صورت تفکيک و تجزيه شده، مي دانند. نظامي که به طور دائم رمزگشايي اشتباهاتش و اصلاح اين اشتباهات را در زمان حال در بر مي گيرد. اهميتي ندارد که خبري نادرست باشد چون اينترنت و منابع بيشمار آن مي توانند در يک چشم به هم زدن اين اشتباه بزرگ را اصلاح کنند....

عقيدۀ ما و نظري که از افکار عمومي داريم ناگزير با اين ظاهر تدافعي محکم تر مي شود. هر چه کمترانعطاف داشته باشد بهتر مي تواند از نيروهاي متضاد رسانه هاي رسمي و منابع متناوب اطلاعات نظير بلاگ ها استفاده کند ( بعدتر خواهيم ديد اين عبارتي که نسل جوان به طور گسترده استفاده
مي کنند، حوزۀ قابل ملاحظه اي را وراي رسانه هاي عمومي پوشش مي دهد.) اين افکار مي توانند اخبار را خارج از فيلتر گيج کنندۀ ارتباطات- تبليغات مرتب و سازمان دهي کنند. منشاء آن بدون شک موفقيت سايت هاي رمز گشايي است تا محبوبيت آن ها بويژه نزد برخي جوانان که به طور کلي استفاده از رسانه هاي سنتي را کنار گذاشته اند. همچنين منشأ بوجود آمدن سايت هاي بازخواني اطلاعات نظيرMédiaPart, Bakchich.info, Rue89.com.

از موفقيت مکان هاي فرضي رمزگشايي آنلاين در نزد همان مردمي که از افکار منسوخ مطبوعات بيزارند، بيشتر تعجب خواهيم کرد. اين مکان ها تنها ظهور نمونه هاي کلاسيک تر همانند le post.frهستند که بيان جديد شده و سايبري روزنامه وزين لو موند با نام جعلي عنوان کاغذي يا تقريباً همان نام است که از لحاظ مالي با Groupe Lagardèreيا Marianne2.fr مرتبط شده است و با نظمي مشابه، بسيار دقيق پادکسته، آيفونيزه و تويتريزه شده اند.

بر طبق طرح ديگري از اطلاعات سايبري نزديک ترين دوستان مااز طريق پست هاي الکتروني و
فيس بوک يا رهبران سياسي از باراک اوباما گرفته تا ناتالي کوسيوسکو موريزه ( nk_m)، وينسنت پيون و يا دانيل کوهن باندي که روزانه چندين بار در تويتر ما را مخاطب قرار مي دهند، همگي در اين جشن بزرگ و دائمي ارتباطات شرکت دارند. صفحات کامپيوتر ما، تلفن هاي همراه ما صدها داده را بررسي و پيوسته مي کنند. داده هاي شخصي که در بين ميليون ها دادۀ ديگر انتخاب شده و مرتب شده اند و قصد دارند تفکر و تصور ما از دنيا را تغذيه کنند يا به سوالات ما پاسخ دهند و در خاتمه دادن به شهروند بي اراده و ابزاري و بازيچه اي تحت فرمان بازيگران، کمک کنند.

پديده اي مشابه برخي از منابع منتشر نشده و در ارتباط با اين تحول دستگاه اطلاع رساني،
شکل هاي جديدي را در چارچوب وساطت و ارتباط ارائه مي دهد. اين مخاطبان مذکور، رئيس جمهور ايالات متحده، وزير اقتصاد و توسعه هستند که با نقش اصول و قواعد ارتباطي جديد در بخش گسترش خبر به ما نزديک تر شده اند. ما کمي مورد اعتماد آن ها هستيم و حرف هايي که
مي زنند و کارهايي که انجام مي دهند چندان براي ما بيگانه نيست. وقتي آن ها فعاليت هايشان و يا ترديد هايشان در آن لحظه را براي ما تويت مي کنند، ما تقريباً نويسندگان داستاني در حال پيشرفت هستيم. افکار و عقايد ما دنبال کننده ها در مورد آن ها، آن گونه که در واژگان اين شبکه هاي اجتماعي مرسوم است، به طور قابل توجهي تغيير کرده است.

به لطف صد و چهل کاراکتري که هر پيام تويتر اجازه مي دهد، ما هم اکنون سرشار از دانشي نو هستيم که ديگر فقط آکادميک نيست. ما از چيزها از درون، به طور مستقيم و تقريبا بدون واسطه آگاهيم. حتي اگر گاهي فرض کنيم که اين خود باراک اوباما نيست که روي دگمه هاي گوشي بلاک بري خود ضربه مي زند تا ما را در جريان جزئي ترين حرکاتش قرار دهد باز هم اطمينان مي کنيم چون مي خواهيم به اين نزديکي و ارتباط کاملاً خاص که معرف دوران است، باور داشته باشيم.

مي توان ژنرال دوگل را در حال ارسال هزاران تلگرام به دنبال کننده هاي خود طي روزها و
جابجايي هايش تصور کرد و حتي جملات معروفش :

« اصلاحات آري، بي نظمي نه! »

« اين قدرت ظاهري دارد : يک مشت ژنرال بازنشسته. »

« متوجه عرايض شما شدم! »

« زنده باد کبک، زنده باد کبک آزاد! »

« کافي نيست مثل يک بزغاله جست و خيز کني و فرياد بزني اروپا! اروپا! »

آيا در قالب يک پيام تويتر جاي مي گيرند؟

اين ها عنوان گوياي يک سري پيام تويتر هستند که بين مي 2009 و مارس 2010 نوشته شده اند. و به ترتيب خلاصة ارتباطات تويتر ناتالي کوسيوسکو موريزه وزير مشاور مسئول توسعة اقتصادي پايدار و وينسنت پيون رئيس حزب سوسياليست هستند.

 

nk_m

نام: NKM

محل اقامت: پاريس

وزير مشاور مسئول توسعة پايدار

امروز صبح دوباره در CAExpo [14]مجذوب ايو کوپنشدم.

حتماً «حال گذشته » رو بخونين. مجموعه اي که بر اساس سري برنامه هاي فرانس انفوي خود اونو نوشته.

دوباره يک نشست شبانه در مجلس ملي...

ناهار خوبي به مناسبت راه اندازي راديو خورديم. ولي نمي دانم چرا رؤساي راديو همگي مرد هستند؟

ناهار را با هنرپيشه هاي راديو ديجيتال زميني خورديم و يک ميزگرد داشتم که راجع به برنامة کاري، تشريفات دادرسي، پشتيباني مالي و غيره صحبت کرديم.

به کافه سياسي در لونگ ژومو (Longjumeau ) رفتم. از همة خانم هاي اروپايي معذرت
مي خواهم.

در ساختمان راديو برنامة رک صحبت کنيم (parlons net) را ضبط کرديم که روز يک شنبه پخش خواهد شد... با داويد ابيکر.

در گردهمايي #eu09در تولوز همرا با ميشل بارنيه شرکت کردم.

در کنسرت U2 در اِستاد دو فرانس (stade de France )بودم. تويت کننده اي اين اطراف هست؟

همچنان در حال تبادل نظر در سنا راجع به قانون فاکتورهاي ديجيتال هستم. کار شبانة زن باردار!!

بالاخره قانون فاکتورهاي ديجيتال در سنا تصويب شد. موضوعات خوب زيادي براي تصويب سريع در مجلس ملي وجود دارند. ولي اول لالا.

 Vincent_Peillon

نام: وينسنت پيون

وب: http://www.vincentpeillon.eu

براي بررسي مسئلة پروژۀ اروپايي ليون- تورن، در مودان هستم.

در مونت مليان ( ساووا ) با بئاتريس سانته و استفان پيههستم تا دربارۀ مزاياي انرژي خورشيدي... و شراب ساووا صحبت کنيم.

فراخواني براي حمايت از حقوق زنان مهاجر در اروپا Europe http://tinyurl.com/lkhdhk.

مصاحبه با ژاک دلور از روزنامة لو پاريزين

ملاقات با کارکنان در کارخانة آرکما

ديدار از سوز لا روس که فرانسوا ميتران هر سال به اين جا مي آمد.

وعدۀ ديدار امروز عصر در فرانس 3 ساعت 22( مديترانه، کرس، رون- آلپ) براي مناظره اي با ديگرسران سود- اِست .(Sud-Est )

رفتم مقابل لبنيات فروشي بالبيني که کنفدراسيون روستايي به اعتراض راه بندان کرده بود.

با دوچرخة برقي عازم مکان GIAT [15]در سنت اتيلن هستم.

در بندر قديمي باستيا براي صحبت راجع به آيندۀ ماهيگيري در کرس هستيم.

در قايق به مقصد تولن حرکت مي کنيم... بعد از ظهر بازي راگبي در افق!

جلسه با کارگران بارانداز Seynes/Mer، جايي که قصد داريم همراه با شهردار راه حل هايي براي توسعة بندر بيابيم.

ناهار با محصولات ارگانيک در ويي اودُن در آردش.در منو: اروپاي خلاق و جوان...

 

هر گزارشي که کمي درست باشد، ويژگي غير معمول( در معنايي که اين کلمه در گذشته داشت ) تعداد زيادي از اين تويت ها را مشخص خواهد کرد. پيام هايي که به هزاران دنبال کننده فرستاده شده و در چند کلمه مي گويند که :

1-يک دنبال کننده در معناي دقيق چکار مي کند ( سوار دوچرخة برقي است، قايق سواري
مي کند، بازي کامپيوتري انجام مي دهد و غيره )

2-همين حالا يا تقريباً همين حالا کجاست ( جلوي مغازه ي لبنيات فروشي، در کافه، در مجلس، در ساختمان راديو، روي پل قديمي باستيا، در کنسرت U2...)

اين تويت ها با به نمايش گذاشتن مداوم زندگي، بالا و پائين ها، اولويت ها، کارهاي ضروري، زمان هاي هدر رفته، تمايل نابجايي را براي نزديک شدن آشکار مي کنند ( دوست داشتم که شما هم، الان اينجا بوديد) در عين حال نشان مي دهند که بين يادداشت هاي روزانة يک وزير يا يک سياستمدار و يادداشت هاي معمولي ما با مطالب يکنواخت و بي محتوا تفاوت زيادي مي تواند وجود داشته باشد. چيزي کاملاً واضح در مورد شخص وجود دارد که اهميت کار او را نشان مي دهد حتي گاهي طنزي خفيف در پس پرحرفي هايش دربارۀ اعمال و گفتارش ظاهر مي شود. مثل اين نمونه :

« کار شبانة زن باردار! »

« ولي اول لالا. »

« آيا تويت کننده اي اين اطراف هست؟ »

غير ممکن است راهبرد ارتباطي را که مبناي اين رشتة کلمات و اين تلاش براي حفظ ارتباط با افراد ناشناسي که ديگر ناشناس نيستند يا طوري رفتار مي کنند که انگار اصلاً ناشناس نبوده اند، آشکار نکرد.

تعداد زيادي از مقالاتي که در مجلات تخصصي دربارۀ تويتر چاپ مي شوند جنبة دوستانة نرم افزار را شرح مي دهند و ارتباط احساسي و اتحاد عاطفي دنبال کننده و دنبال شونده را نشان
مي دهند.

در اصل در اين گفتگوهاي بي صدا ( از آن جايي که مکالمه، به جز استثناها، اساساً در معني
دنبال کننده/ دنبال شوندهرايج است ) از جنبة غير واقعي که بر ابزارهاي ارتباط سنتي، سرد و غالباً دور حاکم است و تودۀ يکپارچة دريافت کنندگان را مخاطب قرار مي دهند، خبري نيست. کساني که مي دانند چگونه از تويتر استفاده کنند، رابطه اي احساسي و عاطفي را به ميان مي گذارند که مستلزم شکل مشخصي از تعامل، همکاري و رابطه متقابل است ( همان گونه که ديديم رابطة اصلي در مفهوم واحد باقي مي ماند ).

مثال هاي زير که همگي از تويت هاي ناتالي کوسيوسکو موريزه که استفاده و دنباله روي در تويتر برايش موفقيتي واقعي به حساب مي آيد و الگويي براي بسياري از ديگر اعضاي کادر سياسي است، گرفته شده و به خوبي نشان مي دهند که چگونه يک فرد از ارتباطي با محتوا به ارتباطي عاطفي
مي رسد. به نظر مي رسد که بسياري از مردم فقط براي اين از شبکه هاي اجتماعي استفاده مي کنند چون به آن ها گفته شده که اين شبکه ها مرسوم شده اند و به سختي به همکارانشان اجازۀ پخش تعداد نا مشخص و بدون انسجام چند خبر را مي دهند که همگي با در شروع مي شوند،( در نقل و انتقال، در کنفرانس، در خبر ، در مصاحبه راجع به، در جلسه با ).

n-km ارتباط برقرار مي کند :

چه کسي مي تواند به من چند مقالة خوب دربارۀ بينگ، موتور جستجويي که شرکت مايکروسافت هفتة آينده وارد بازار مي کند، توصيه کند؟

مجله اي که درباره اش صحبت مي کردم گيک نام دارد.

شما سايتي دوست داشتني راجع به مادران اقتصادي مي شناسيد؟ من آن را به زبان فرانسه پيدا
نمي کنم.

اين شما هستيد با کت کرم رنگ طرح ارتشي در رديف اول؟

گاهي اوقات با اندوه در جاده هاي فرانسه شعر مي گويد: انسان به برف خاکستري رنگ نگاه
مي کند و از خود مي پرسد آيا ممکن است اين سياهي و دوده از ريه هاي ما پاک شود؟

يا با هم تويتري هاي خود مسابقه اتومبيل سواري بازي مي کند: نه نمي تواند در مسيرA6 حرکت کند. تصادفات زيادي رخ مي دهد.

اما او مي داند چگونه به شيوه اي مستقيم جدا از کاربردهاي کلاسيک ارتباط سياسي اين عبارات عاطفي را به کاربرد:

آيا شما مرا دوست داريد؟ آن را در سايت http//htxt.it/SAE2ثابت کنيد.

اين لينک ( پيوند ) به صفحه اي در agora-politique.com ارجاع مي دهد که در آن از بازديد کنندگاندعوت مي شود پنج شخصيت برتر دولت خود را انتخاب کنند. در صدر n_km با 69% با اختلاف زيادياز راماياد ( 32% ) فرانسوا ويون ( 28% )، ژان لوئيز بوربو ( 28% ) و کريستين لاگارد ( 18% ) پيشي مي گيرد.

ما اکنون در زمينه هاي دوستانه تر هستيم، دور از آزار و اذيت و تقريباً مينيتل رز[16] (Minitelrose) « مرا دوست داريد؟ ثابت کنيد. » زمينه هايي که مربوط به ميزان اعتماد و شخصيت هاي دوست داشتني هستند. ولي اجراي آن ها به طريقي مشارکتي و به شکل تعامل و تقريبا بازي در
سايت هاي MylèneFarmer يا CourteneyCox چندان هم نامناسب نيست که براي نويسندۀ کتاب شديداً رسانه اي تو مي آيي؟ [17] که در اکتبر 2009 توسط انتشارات گاليمار به چاپ رسيده است.

اين متقاعد کنندگان سياسي که تا اين حد در ارتباط هاي خود نزديک هستند، آيا به همان اندازه در قلب ما راه ندارند ؟ قضاوت هاي ما درباره اعمال، ايده ها و انتخاب هاي سياسي شان از آن ها نشأت نگرفته است؟ اگر بخواهيم سوال را به صورت صريح تري مطرح کنيم، آيا شيوه هاي جديد ارتباطي، اطلاعات و آن چه دربارۀ اطلاعات مي انديشيم، را شيوع نمي دهند؟

نگران کننده تر برخي روزنامه ها هستند که با جنبة تکنو و ميکروبلاگينگ هاي جديد گمراه
شده اند و اين تفکر را مطرح مي کنند که تويت ها مي توانند به عناصر قديمي مجموعه اطلاعات با همان عنوان شواهد، مصاحبه ها، وقايع و داده هاي واقعي تبديل شوند و يا حتي قبلاً تبديل شده اند. حتي بيانية مطبوعات، آن طور که در صفحات آينده خواهيم ديد که هنر اصلي اجزاي آن متقاعد کردن است، يک يا چند عنصر را که از حوزۀ دقيق خبر گرفته شده، در بر مي گيرد که به صورت واضح و مثبت براي ساختاري که عرضه کنندۀ آن است، ارائه و اعلام شده است. پيام هاي تويتر با صميميت، نزديکي، فراواني و حتي سبک خاص نگارش بي شک در طرف ارتباطي باقي مي مانند که وابسته به ساختار تصويري اصلاح شده و ارزشي از خود و ماموريت خود به سوي هدفي معين است. و نيز اين عنوان روزنامة لوموند، که در آشفتگي بي وقفة اطلاعات و ارتباطات به پيش مي رود:

L’Enfer de Matignon, de Raphaëlle Bacqué - [1]

Timothy Leary, Techniques du chaos, Paris, L’Esprit Frappeur, 1996- [2]

3- بويژه عقايد و بازخوردهايي که اکثر مقالات آنلاين در سايت هاي بزرگ رسانه اي را دنبال مي کنند.

Institut national des Statistiques et des Etudes economiques- [4]

Pas vu, pas pris- [5]

Le Monde diplomatique - [6]

Les nouveaux chiens de garde- [7]

Sur la télévision et L’emprise du journalisme - [8]

L’Express, Le Point, le Nouvel Observateur - [9]

Le Monde, Libération, Le Figaro - [10]

TF1, France 2, LCI, Canal +, RMC, Europe 1, RTL…- [11]

Rémy Rieffel, L’élite des journalistes, Paris, PUF, 1984.- [12]

Actes de la Recherche en Sciences Sociales - [13]

[14]- مرکزي براي تبادلات اطلاعات در زمينة فناوري اطلاعات

 [15]- محل ساخت سلاح هاي نظامي در فرانسه

 [16] - شبکه اي براي تبادل اطلاعات و پيام در فرانسه

Tu viens? - [17]


مبلغ واقعی 51,480 تومان    25% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 38,610 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 57

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

این محصول آپدیت شد تاریخ 1397/01/27 بسم الله الرحمن الرحیم سلام در دنیای اینترنت خیلی از آدم ها هستند که دوست دارند کسب درآمد کنند و به خیلی چیزها و ایده ها فکر میکنند . همه ما دوست داریم در کمترین زمان بهترین درآمد را داشته باشیم مثلا یک فرد به طور میانگین اگر 12 ساعت کارکند و ...

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

پکیج کسب درآمداسان از اینترنت اپدیت جدید 15 اردیبهشت 1397 مناسب برای تمامی افرادباهرسن ودانشی این فرصت هرگز تکرار نمیشود عجله کنید تضمین100%بازگشت وجه درصورت عدم کسب این مبلغ هدیه ویژه پس از خرید این محصول: 1.نرم افزار کی به وای فای وصله نرم افزاری برای ...

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

-اد ممبر بینهایت- {افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و گروه تلگرام و...} Addmember نسخه ویژه(VIP) تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی و فیک و آموزش های آن، که در اینترنت و بازار به قیمت های بالا به فروش می رسد را یک جا و مرتب و منظم به همراه راهنما در هر بخش، با قیمتی کم در ...

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی و بدون نیاز به ارتقا توجه :مشکل امضا با کلید دیباگ دراین نسخه کاملا رفع شده و برنامه ها به بازار ارسال می شوند اگر به این مشکل برخوردید ما 10برابر پولتان را پس میدهیم. این نرم افزار بر روی اندروید قابل نصب میباشد 100% مورد تایید ...

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

بلند قامت بودن یک امتیاز بزرگ برای شماست! سلام بیتا بیات هستم کارشناس فیزیولوژی ورزشی،لازم دانستم قبل از این که شما با روش گرو تالر داینامیک آشنا شوید چند تا نکته رو صادقانه خدمتتان عرض کنم همانطور که تو اینستاگرام(khosh.andam@)نوشتم خیلی اتفاقی با این متد آشنا ...

مجموعه ی آموزش تعمیر لامپ کم مصرف (از مبتدی تا

مجموعه ی آموزش تعمیر لامپ کم مصرف (از مبتدی تا

کتاب آموزش تعمیر لامپ کم مصرف همانطور كه مي دانيد لامپ هاي كم مصرف بعد از مدتي ديگر روشن نمي شوند و نياز به تعمير دارند در بيشتر اين موارد مي توان با ساده ترين وسايل لامپ را در منزل تعمير كرد این مجموعه دارای 5 کتاب است که در آن نحوه عملکرد و روش های عیب یابی لامپ کم ...

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی وفیک را یک جادریافت کنیدهرکدام از این نرم افزار ها در اینترنت و کافه بازاربه قیمت خیلی بالایی بفروش میرسند. نکته: پورسانت بازاریابی این محصول 60% است نسخه ی 100%تست شده با توجه به فیلترینگ تلگرام 15 اردیبهشت ...

کتاب افزایش ممبر کانال تلگرام

کتاب افزایش ممبر کانال تلگرام

افزایش اعضای کانال تلگرام ، مهمترین دغدغه صاحبان کانال در این شبکه اجتماعی موبایلی است.در این مطلب موثرترین روش های افزایش اعضای کانال تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد. در ابتدا ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که افزایش اعضای کانال تلگرام ( Telegram ) با روش های غیر معمول ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه ...

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

محتوای این مجموعه کامل آموزش خوشنویسی: 1- آموزش خوشنویسی با خودکار 2-سرمشق های خوشنویسی 3- آموزش خط تحریری 4-آداب خوش نویسی فايده اول خوشنويسی: كه روحي و دروني است ٬رويت خط زيبا موجب بهجت روحي و حظ معنوي مي شود و البته بهره معنوي خوشنويس مضاعف و مبتدا است و آثار و بركاتي ...

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان خیلی از وقت ها دوست داشته اید شخص و یا همسر خود را عشق خود نمایید. عاشق شدن به تمام معنا، طوری که هیچ کسی را به اندازه شما دوست نداشته باشد شما را کامل قبول ...

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

نوع فایل:PDF زبان:فارسی حجم فایل:18KB در چند دهه اخیر با توجه به افزایش رشد آپارتمان سازی ، تعداد متقاضیان ساخت کابینت نیز افزایش پیدا کرد و با توجه به تغییر ماهیت کابینت ها از فلزی به MDF و تمایل به تغییر مکرر دکوراسیون آشپزخانه از سوی خانواده ها ، کابینت سازی نیز در میان مشاغل ...

آموزش برنامه نویسی آردوینو

آموزش برنامه نویسی آردوینو

معرفی آردوینو : آردوینو یکی از معروف ترین platform های متن باز است که روی برد های خود از میکروکنترلر های AVR و ARM شرکت atmel استفاده کرده است . هدف اردوینو استفاده از مدار چاپی واحد بود که توانست باعث شود توزیع دهنگان این platform باهم به اشتراک گذاری کد ها و شماتیک پروژه ی ...

دانلود پکیج درآمدزایی 400هزارتومن ناچیز در 40دقیقه

دانلود پکیج درآمدزایی 400هزارتومن ناچیز در 40دقیقه

برای درآمدزایی فوق العاده، فقط توضیحات زیر را تا انتها بخوانید. ما درآمد شما را تضمین می کنیم. واقعا ده میلیون تومن درآمد ماهیانه هیچ چیز خاصی نیست. اینقد واسه خودتون بزرگ و دست نیافتنیش نکنین دوستان من، اگه به ضمیرناخودآگاه خودتون القا کردین که اون بزرگه و شما ...

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

برنامه تماس و ارسال پیام رایگان به دیگران با شماره ناشناس به صورت کاملا رایگان بدون نیاز به روت به وسیله این برنامه میتوانید با شماره دلخواه خود به دیگران زنگ بزنید. یعنی زمانی که شما با دیگران تماس می گیرید شماره دلخواهی که شما در برنامه وارد کرده اید برای شخصی که ...

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب درآمد میلیونی اینترنتی و تضمینی در منزل جدید ترین و مطمئن ترین روش کسب درآمد در سال 1394 تعهد و ضمانت ما : در عرض فقط یک ساعت اول کسب درآمد نمایید بعد از درآمد آن این مجموعه را خریداری نمایید می دانیم همه ما از مطالب تبلیغاتی و الکی که در مورد کسب و کار اینترنتی است خسته ...

اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل !!!!!

اینترنت رایگان همراه اول و ایرانسل !!!!!

vipbike.ir توجه توجه روش هایی که کاملا قانونی هستند اما جایی آن ها را پیدا نمیکیند این روش ها بسیار ساده و کاربردی هستند و تنها با طی مراحلی ساده شما می توانید در کم تر از دو دقیقه حداقل ۱ گیگ اینترنت رایگان همراه اول و ۱۴ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل دریافت ...

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

- ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps ردیابی و کنترل از از راه دور ، با وارد کردن شماره موبایل نرم افزار ردیاب شماره موبایل کاملا ایرانی و فارسی بدون نیاز به فعال بودن GPS گوشی شما و طرف مقابل با استفاده از این نرم افزار ردیاب شماره موبایل فرزندان و افراد ...

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن فوق العاده و کم یاب سامانه مخابرات با امکانات زیر که گویای محتواست قابلیت استعلام شماره موبایل قابلیت کشف مزاحم تلفنی قابلیت دریافت ریز مکالمات مشترکین تلفن همراه مشترکین حقوقی مشترکین تلفن ثابت پیش شماره ها ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه 5 میلیونی ...

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آیا می دانید؟ یک راز مهم در مورد سایت های کسب درآمد از اینترنت که ممکن است ندانید. می دانید چرا سایت های مختلفی که دیده اید نتوانسته اند به شما کمک کنند کسب درآمد کنید؟حقیقت این است که اکثر این سایت های آموزشی برای کسب درآمد در اینترنت توسط ...

نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی

نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی

شاه نعمت‌الله ولی نسخه خطی اشعار و پیشگویی های شاه نعمت الله ولی پر فروشترین کتاب نسخه خطی با بیش از 2000000 فروش تا کنون به دليل استقبال بي نظيز شما كاربران گرامي نسخه خطي فوق فقط تا پايان اسفند ماه با 20% تخفيف به فروش مي رسد و بعد از آن به قیمت ...

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست

این روزها با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور، کسب درآمد برای خیلی از افراد جامعه بسیار دشوار است. بسیاری از افراد به امید اینکه در آینده بتوانند یک شغل کارمندی داشته باشند به سختی درس می خوانند و عده ای دیگر که نتوانند درس بخوانند نیز راه های دیگری را انتخاب می کنند. ...

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی

رساله کارشناسی ارشد معماری با عنوان «طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی» (فایل word قابل ویرایش) این پروژه توسط گروه معماری تلار تهیه شده است. از این بابت مشابه آن در وب وجود ندارد. رساله در 157 صفحه تنظمیم شده و دارای 77 منبع است. متن مطابق ...

نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ

نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ

▼ توجه توجه ▼ شما می توانید این نرم افزار را به صورت رایگان از سایت ما دانلود نمایید: app.alosite.net نرم افزار افزایش بازدید سایت نرم افزاری است جهت بالا بردن بازدید سایت یا وبلاگ با ایپی های متفاوت شما میتوانید به جای خرید بازدید از سایت ها از نرم افزار بازدید استفاده کنید ...

کتاب « الفبای جامع ثروت و ثروتمندشدن » برای

کتاب « الفبای جامع ثروت و ثروتمندشدن » برای

قوانین ثروتمند شدن چیست؟ ذهن ثروتمندان چگونه کار می کند؟ وجود ثروت ساز چگونه وجودی است؟ چرا بعضی افراد با اینکه سخت کار می کنند هیچ وقت پولدار نمیشوند؟ ذهن فقرا با ذهن ثروتمندان چه تفاوتی دارد؟ نوع مشاغل ثروتمند شدن شما کدام است؟ چرا اکثر مردم از پیشرفت و بهبود ...

سوال عملی ICDL 2 همراه با جواب - ( سری اول )

سوال عملی ICDL 2 همراه با جواب - ( سری اول )

سوالات عملی ICDL2 همراه با جواب (ویندوز - اینترنت و ایمیل ) تعداد فایل : 7 نوع فایل : Pdf ...

آموزش تله کینزی در دو روز

آموزش تله کینزی در دو روز

فقط در 2 روز...! با سلام. در این کتاب آموزش کامل تله کینزی را بصورت خیلی ساده و روان در اختیار شما قرار دادیم که هرکسی حتی در مبتدی ترین سطح میتواند تله کینزی را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرد. آموزش هایی که داده شده همراه با تصویر میباشند و باعث یاد گیری بهتر شما عزیزان ...

خلاصه کتاب وسؤالات تستي کتاب تفسیر قرآن کریم -

خلاصه کتاب وسؤالات تستي کتاب تفسیر قرآن کریم -

مجموعه سؤالات تستي كتاب تفسیر قرآن کریم (آیات برگزیده) (ويراست دوم، نشر معارف) مشتمل بر 600 سؤال. 2 جزوه و خلاصه درس (تفسیر قرآن کریم(آیات برگزیده) فایل pdfکتاب حجم فایل:20kb گردآورنده این فایل وب سایت نسیم بوک ...

دانلود فیلم های آموزش رانندگی با ماشین

دانلود فیلم های آموزش رانندگی با ماشین

آموزش رانندگي به زبان فارسي آموزشي كاملا فارسي و صد در صد اورجينال آيا مي خواهيد تمام فوت و فن رانندگي را به طور كامل بدانيد؟ آيا مخواهيد تنها با يكبار امتحان رانندگي قبول شويد؟ آيا چندين بار تست رانندگي داده و قبول نشده ايد؟ بهترين روش آموزش رانندگي در منزل ...


مطالب تصادفی

  • استفاده از نشاسته اصلاح شده هیدروکسی پروپیل دی استارچ فسفات به عنوان جایگزین روغن در سس مایونز  ....
  • استفاده از عصاره برگ زیتون به جای آنتی اکسیدان ها و نگهدارنده های سنتزی در سس مایونز و ارزیابی تغییرات فیزیکوشیمیایی .....
  • استخراج لیکوپن از ضایعات گوجه فرنگی.....
  • استخراج پلی ساکارید از برگ گیاه هفت کول و بررسی فعالیت ضد اکسایشی و ضد میکروبی آن....
  • استخراج پروتئین از کنجاله آفتابگردان و بررسی ویژگی‌های عملکردی آن....

بندرعباس

فروشگاه فایل های دیجیتالی کمیاب